Formułowanie i wybór strategii marketingowej na przykładzie Wydawnictwa BOSZ

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Jańczyk Ewelina
dc.date.accessioned 2014-02-14T19:57:29Z
dc.date.available 2014-02-14T19:57:29Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5754
dc.description.abstract Celem teoretycznym niniejszej pracy jest ukazanie kolejnych etapów oraz zasad tworzenia skutecznej strategii marketingowej w ogólnej koncepcji strategii działania przedsiębiorstwa. Natomiast celem empirycznym pracy jest sformułowanie i selekcja optymalnej strategii marketingowej dla Wydawnictwa BOSZ. W pracy scharakteryzowano ogólną strategię przedsiębiorstwa, istotę strategii marketingowej i jej treść oraz ukazano najczęściej stosowane w praktyce rodzaje strategii marketingowej. Ponadto określono miejsce strategii marketingowej w ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa. Przedstawiono założenia metodologiczne wyboru strategii, czyli etapy tworzenia strategii marketingowej, metody analizy wnętrza firmy, a także bliższego i dalszego otoczenia przedsiębiorstwa. Dokonano prezentacji Wydawnictwa BOSZ: jego historii, przedmiotu działalności, ekonomiki, charakterystyki procesu wydawniczego i najważniejszych celów działalności. Przedstawiono dotychczasową politykę marketingową stosowaną przez oficynę. Dokonano. analizy strategicznej otoczenia Oficyny Wydawniczej BOSZ za pomocą analizy PEST oraz pięciu sił Portera, analizy jej wnętrza z użyciem łańcucha wartości, a także analizy SWOT. została przeprowadzona w czwartym rozdziale pracy. Na podstawie analiz została sformułowana i wybrana spośród kilku wariantów strategia marketingowa dla Wydawnictwa BOSZ. Zawarto opis sugerowanych procesów wspomagających wdrożenie i kontrolę obranej strategii, które pomogą Wydawnictwu BOSZ zoptymalizować wewnętrzne procesy, zrealizować zakładane cele i zredukować koszty związane z wprowadzeniem strategii marketingowej do ogólnej strategii zarządzania. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject analiza wewnętrzna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.title Formułowanie i wybór strategii marketingowej na przykładzie Wydawnictwa BOSZ pl
dc.title.alternative Formulation and Selection of Marketing Strategy of BOSZ Publishing House en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info