Analiza jakości obsługi klienta w placówkach bankowych w Polsce na przykładzie wybranych banków

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Batko, Bogdan
dc.contributor.author Cempa, Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-02-15T08:47:34Z
dc.date.available 2014-02-15T08:47:34Z
dc.date.issued 2011-11-26 23:02:22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5781
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest analiza jakości obsługi klienta w placówkach bankowych w Polsce. W badaniach przyjęto następującą hipotezę: przypuszcza się, że jakość obsługi klienta w badanych placówkach bankowych jest na zadowalającym poziomie. Wygląd placówek jest odpowiedni, a personel banku jest kompetentny. Na całość pracy składają się trzy rozdziały. W rozdziale pierwszym omówiono problematykę jakości obsługi klienta. W ramach tego w pierwszej kolejności zaprezentowano istotę obsługi klienta, następnie zdefiniowano pojęcie jakości obsługi klienta oraz przedstawiono sposoby pomiaru jakości obsługi klienta. W rozdziale drugim opisano jakość obsługi klienta w bankach. W pierwszej kolejności dokonano charakterystyki sektora bankowego w Polsce, następnie omówiono zagadnienie jakości usług bankowych oraz określono rolę personelu w kształtowaniu jakości obsługi klienta banku. Rozdział trzeci stanowi praktyczną analizę jakości obsługi klienta w placówce bankowej w świetle przeprowadzonych badań ankietowych. Na podstawie badań przeprowadzonych dla celów niniejszej pracy wykazano, że w obecnych czasach korzystanie z usług więcej niż jednego banku zdarza się bardzo często. Może to wynikać z faktu, że część osób dobiera produkty bankowe pod kątem kosztów. W tej kwestii duże znaczenie może też mieć skuteczność personelu banku. Badaniom poddano także czynniki, które determinują wybór banku przez klientów. Okazało się, że w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę na atrakcyjność oferty banku, w drugiej na jego dostępność i dystrybucję, a w trzeciej kolejności na jakość obsługi. Do mocnych stron obsługi klienta w banku należą: wygląd placówki, dostępność informacji, a także kompetencje pracowników. Do słabych stron z kolei zaliczyć należy: utrzymywanie trwałych relacji z klientem, prostotę procedur oraz czas oczekiwania. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość usług pl
dc.subject obsługa klienta pl
dc.subject bankowość pl
dc.subject banki pl
dc.subject usługi bankowe pl
dc.title Analiza jakości obsługi klienta w placówkach bankowych w Polsce na przykładzie wybranych banków pl
dc.title.alternative Analysis of customer service quality in bank's establishments in Poland example of some banks pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-13T13:48:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info