Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "BM Foka"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Bartkowski Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-02-19T13:50:05Z
dc.date.available 2014-02-19T13:50:05Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6026
dc.description.abstract Strategia organizacji jest swoistym kursem funkcjonowania każdej organizacji. Jej efektywność jest uzależniona od właściwej identyfikacji możliwości i szans organizacji oraz odpowiedniego wykorzystania jej zasobów. Budowa strategii, to zatem połączenie umiejętności i wiedzy, które oparte jest na relacji: organizacja – otoczenie. Wydawać się może, że istota wygrywającej strategii dla dowolnej organizacji sprowadza się do stwierdzenia, że trzeba być lepszym niż konkurenci albo działać inaczej niż oni i na innym obszarze rynku. Czasami strategia jest efektem nowatorskiej koncepcji właściciela firmy lub jej menedżera, którzy intuicyjnie wyczuwają i dostrzegają więcej niż sztaby analityków i specjalistów. Czasami strategia jest latami wypracowywana i mozolnie doskonalona przez setki, a nawet tysiące ludzi, którzy swój los związali z daną organizacją i dopiero po latach odkrywają, że to co udało im się zrea-lizować jest właśnie wygrywającą strategią rynkową. Poszukiwanie konsekwentnych i efektywnych strategii nie tylko mają sens, ale daje organizacji także ogromne szanse na szybki sukces i utrwalanie jej pozycji w przyszłości. Te firmy, które wybiją się ponad przeciętność teraz, będą się rozwijały w przyszłości; pozostałe będą staczały się powoli w dół, stając się najpierw przeciętnymi, potem słabymi, aż wreszcie zbędnymi na rynku. Formułowaniem i wdrażaniem strategii zajmuje się wyspecjalizowany forma zarządzania, tzw. zarządzanie strategiczne. W zarządzaniu tym, szczególnego znaczenia nabierają umiejętności i wiedza. Zarządzanie to wiąże się m.in. z umiejętnością planowania, prze-widywania trendów w otoczeniu, identyfikowania szans organizacji i elastycznego jej przekształcania w czasie. Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena strategii funkcjonowania firmy "Foka". pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject firma "BM Foka" pl
dc.subject implementacja strategii pl
dc.subject monitorowanie startegii pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.title Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "BM Foka" pl
dc.title.alternative Strategy of company’s growth on example of “BM Foka” company en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info