Internet jako szansa rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorstw na rynku globalnym

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Opoka Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-02-20T12:33:31Z
dc.date.available 2014-02-20T12:33:31Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6082
dc.description.abstract Współcześnie żyjący ludzie w coraz większym stopniu stają się uzależnieni od różnego rodzaju technologii, co przybiera najczęściej postać korzystnego dla cywilizacji rozwoju. Technologie, które jeszcze kilka lat temu były stosowane na szeroką skalę i cieszyły się ogromnym uznaniem ludzi, dziś są przestarzałe i ustępują miejsca nowszym rozwiązaniom i innowacjom. Te technologie, które opierają się upływowi czasu i nie dają się zastąpić nowszymi rozwiązaniami, w szybkim tempie zatracają swój innowacyjny charakter i stają się po prostu powszechne. Tempo zmian zachodzących w otoczeniu zmusza funkcjonujące w nim jednostki do ciągłego rozwoju, ponieważ nie podążanie z duchem zmian oznacza tak naprawdę cofanie się. Podobnego rodzaju problemy dotyczą przedsiębiorstwa i jego funkcjonowania na rynku. Właściwie wszystko, co w jakiś sposób wiąże się z otoczeniem przedsiębiorstwa - począwszy od obszaru działalności, wielkości produkcji czy lokalizacji firmy, a skończywszy na strukturze organizacyjnej, liczbie zatrudnionych czy wysokości płac - jest efektem pewnych warunków, w których ono istnieje. Biorąc pod uwagę tempo, w jakim warunki te ulegają zmianom, należałoby zastanowić się jaka strategia działania przedsiębiorstwa pozwoli osiągnąć przewagę konkurencyjną. Współczesna teoria zarządzania mówi o co najmniej kilku różnych strategiach, z których najważniejsze to: strategia lidera kosztowego, strategia odróżniania się, strategia koncentracji czy konkurencyjność w oparciu o zasoby. Dostęp do Internetu oraz prowadzenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem światowej sieci jest zagadnieniem bardzo aktualnym. Obecnie większość firm posiada już albo zamierza wkrótce zainstalować stałe lub dzierżawione łącza do Internetu. Aktualnie Internet wpływa już na sposób w jaki ludzie pracują, odpoczywają, zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. Równocześnie pojawiła się nowa forma działalności gospodarczej - zwana e-biznesem. E-biznes to prowadzenie i kreowanie działalności w oparciu o możliwości jakich dostarczają technologie internetowe. Wśród oczywistych korzyści na pierwszy plan wyłaniają się: szybkość, elastyczność, wygoda, dostosowanie do indywidualnych potrzeb, a co najistotniejsze coraz mniejszy koszt. Internet stał się szansą, którą trzeba wykorzystać. Nowym przedsiębiorstwom nie jest łatwo sprostać doświadczonej konkurencji o znacznie szerszym obszarze działania w tradycyjnej grze rynkowej. W Internecie natomiast reguły działalności dopiero się tworzą. Podstawowe znaczenie ma tutaj nowatorska strategia i nowatorskie kreatywne określenie modelu działania firmy. W podejściu internetowym nie chodzi jedynie o firmy zorientowane na nowe technologie. W Internecie będzie w przyszłości musiała znaleźć się dosłownie każda firma pragnąca prowadzić jakąkolwiek działalność podstawową. Internet to w chwili obecnej główne wyzwanie strategiczne, na którego ignorowanie nie może pozwolić sobie żadna firma. Konkurencja na polu e-biznesu nie będzie polegała w przyszłości na konkurencji w handlu pojedynczymi produktami czy usługami, ale będzie to rywalizacja modeli biznesowych opisujących kompleksowy sposób obsługi danego rynku lub fragmentu rynku. Celem pracy jest pokazanie korzyści oraz zwrócenie uwagi na nowe możliwości rozwoju jakie daje Internet przy prowadzeniu szeroko pojętej działalności gospodarczej przez małe i średnie przedsiębiorstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject sektor MŚP pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw pl
dc.subject rynek globalny pl
dc.subject technologie internetowe pl
dc.subject bezpieczeństwo firm korzystających z Internetu pl
dc.title Internet jako szansa rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorstw na rynku globalnym pl
dc.title.alternative The Internet as a chance of development for small and medium enterprise on the global market en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info