Atrakcyjność branży meblarskiej w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Wielgosz, Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-02-23T08:39:41Z
dc.date.available 2014-02-23T08:39:41Z
dc.date.issued 2011-09-09 15:15:13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6151
dc.description.abstract Celem pracy było ocenić atrakcyjność inwestycyjną branży meblarskiej w Polsce. Analiza obecnej sytuacji w polskim meblarstwie prowadzi do wniosku, że ogromny potencjał tkwi w powiązaniu tej branży z silnym marketingiem, we wspólnym działaniu producentów mebli lub ich sprzedawców. W rozdziale pierwszym pracy przedstawiono charakterystykę analizy strategicznej w ramach koncepcji zarządzania strategicznego oraz zakres i wykorzystanie tejże analizy. Następnie skupiono się na roli otoczenia dla strategii przedsiębiorstwa, przedstawiając definicję otoczenia, rodzaje a także wykonano analizę szans i zagrożeń, płynących z otoczenia, kończąc na omówieniu stosunków organizacji gospodarczej i otoczenia. W drugim rozdziale ukazano charakterystykę metod analizy strategicznej, poprzez analizę makrootoczenia, do strukturalnej analizy sektora oraz metod analizy otoczenia konkurencyjnego. Rozdział trzeci to charakterystyka producentów mebli w Polsce w latach 1998-2009 r. Opisano branżę meblarską w Polsce, jak i w Europie oraz jej sytuację prawno-polityczną. Następnie przedstawiono sytuacją ekonomiczno-finansową sektora meblarskiego oraz charakterystyką uczestników owego sektora. Na koniec, czyli w rozdziale czwartym, wykonano analizę sektora meblarskiego na podstawie atrakcyjności branży meblarskiej w Polsce. Polski przemysł meblarski na przestrzeni 60 lat wypracował pozycję jednego z liderów światowego handlu meblami. Na dzisiejszy sukces wpłynęło szereg czynników takich jak nastawienie na specjalizację w dziedzinie produkcji mebli, dostępność wykwalifikowanej kadry, inwestycje zagraniczne oraz paradoksalnie trudności w sprzedaży mebli na rynku krajowym. Wypracowana pozycja pozwala z nadzieją oczekiwać dalszego dynamicznego rozwoju polskiego przemysłu meblarskiego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject otoczenie przedsiębiorstwa pl
dc.subject otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa pl
dc.subject rynek meblarski pl
dc.title Atrakcyjność branży meblarskiej w Polsce pl
dc.title.alternative The attractiveness of the furniture industry in Poland pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-22T12:22:08Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info