Zarządzanie zespołem placówek opiekuńczo - wychowawczych w Nowym Sączu w kontekście psychospołecznych uwarunkowań pracy pedagogów z młodzieżą niedostosowaną społecznie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Szczepaniak, Anna
dc.date.accessioned 2014-02-24T09:07:02Z
dc.date.available 2014-02-24T09:07:02Z
dc.date.issued 2011-09-12 13:57:43
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6225
dc.description.abstract Tematyka pracy jest wyrazem moich zainteresowań specyfiką funkcjonowania i zarządzania Placówką Interwencyjną. Funkcjonowanie placówki, która sprawuje zadania opiekuńcze i wychowawcze wymaga wielu umiejętności od dyrektora i wychowawców. Sprawowanie nadzoru i wychowania nad dziećmi i młodzieżą z rodzin patologicznych, często z dużym stopniem niedostosowania społecznego niesie ze sobą różnego rodzaju zagrożenia wychowawcze. Stąd też ich systematyzacja oraz próba diagnozy znalazły swoje obszerne rozwinięcie merytoryczne w pracy. Zarządzanie Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą, tym samym także jej personelem, jest narażone na szereg nieprzewidywalnych zdarzeń, często zdarzeń krytycznych, których oddziaływanie może w silny sposób wpłynąć nie tylko na wychowanków placówki, ale też na opiekunów. Praca jest teoretyczno – badawcza. Punktem wyjścia do badań było ustalenie problemu, celów i hipotez badawczych. Wybór metody ankietowej oraz kwestionariusza o rozbudowanych modułach był podyktowany celem, tj. zdiagnozowaniem i oceną stopnia zagrożenia wypaleniem zawodowym pracowników Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych. Badania wykazały, że praca pedagogów w środowisku młodzieży obciążonej niedostosowaniem społecznym w istocie jest narażona na wiele źródeł stresu i może stwarzać zagrożenie wystąpienia symptomów wypalenia zawodowego. pl
dc.description.abstract The subject of the thesis is an expression of my interest in the matter of functioning as well as managing Protective- Educational Outposts. The functioning of the outpost, which incorporates tasks within raising as well as protecting requires considerable skill from the principal and care takers. Supervising and raising children and teenagers from pathological families, often with a high degree of social dysfunction carries along many types of hazards in raising adolescents. From which their systematization and trial of diagnosis found their extensive display of merit in the thesis. Managing a Protective-Educational Outpost, as well as its personnel, is faced with many risks and unpredictable happenings, often critical ones, which could have an effect in a strong way not only on the pupils but also on the care takers. The thesis is theoretical and combines research. The point of entering the research was establishing the issues, goals and hypothesis of research. The choice of method was a questionnaire as well as inquiry- sheet with extensive modules was guided by the goal, for example, diagnosing and evaluating the risk level of the care takers burning out in their work in the Protective- Educational Outposts. The research indicated that the work of pedagogues in the environment filled with teenagers that are socially challenged in fact is endangered by many sources of stress and could lead to the appearance of symptoms of career burn-out. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject kierowanie pl
dc.subject niedostosowanie społeczne pl
dc.subject wychowanie pl
dc.subject resocjalizacja pl
dc.subject stres pl
dc.subject wypalenie zawodowe pl
dc.subject managing pl
dc.subject leading pl
dc.subject socially dysfunctional pl
dc.subject upbringing pl
dc.subject re-socialization pl
dc.subject stress pl
dc.subject career burn- out pl
dc.title Zarządzanie zespołem placówek opiekuńczo - wychowawczych w Nowym Sączu w kontekście psychospołecznych uwarunkowań pracy pedagogów z młodzieżą niedostosowaną społecznie pl
dc.title.alternative Managing a group of childcare institutions in Nowy Sącz in the context of psychosocial conditions of teachers' work with socially maladjusted adolescents pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-22T11:28:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info