Analiza funkcjonowania i wykorzystania marketingu w służbie zdrowia. Wybrane zagadnienia.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rawski, Marek
dc.contributor.author Pater Monika
dc.date.accessioned 2014-02-24T11:08:53Z
dc.date.available 2014-02-24T11:08:53Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6246
dc.description.abstract Tematem pracy jest służba zdrowia – jej problemy, system i funkcjonowanie, jak i możliwości wprowadzenia marketingu w organizację i życie codzienne zakładów opieki zdrowotnej. Celem pracy jest znalezienie przyczyn złego funkcjonowania służby zdrowia w Polsce, wyjaśnienie ich i wyszukanie pewnych sposobów rozwiązań umożliwiających poprawę sytuacji. Praca oparta jest na porównaniu funkcjonowania polskiej służby zdrowia a służby zdrowia w krajach Unii Europejskiej. Dzięki tym porównaniom zostanie udowodnione, że w Polsce służba zdrowia również może pokonać trudności i rozwiązać problemy. Przepisy Unii Europejskiej w zakresie funkcjonowania służby zdrowia opierają się na dyrektywach. Wyróżnić można dwa podstawowe cele: realizacja zasady swobodnego przepływu osób, a więc umożliwienia swobodnego podejmowania pracy w innych krajach Unii Europejskiej czemu ma służyć uznawanie dyplomów, oraz urzeczywistnienia pośrednich i bezpośrednich zakazów dyskryminacji ze względu na narodowość. Kwestie związane ze służbą zdrowia regulowane są zarówno przez ustawodawstwo wspólnotowe, jak i prawodawstwo każdego z państw członkowskich Unii Europejskiej. Dla pacjentów ważny jest fakt, że mogą korzystać z usług medycznych w dowolnie wybranym kraju Wspólnoty. Bardzo istotnym zagadnieniem są regulacje związane z ochroną praw pacjenta. W celu ochrony praw pacjenta, w wielu państwach europejskich ukształtowane zostały różne formy instytucjonalne, czego przykładem jest Wielka Brytania, gdzie w celu ochrony praw pacjenta powołano rzecznika praw pacjenta. Ciekawym zagadnieniem jest również pojęcie marketingu w służbie zdrowia. Marketing jest trudną dziedziną do zrealizowania w organizacjach nienastawionych na zysk, jaką jest między innymi służba zdrowia. Z pewnością wdrożenie marketingu nie jest łatwe, lecz gdy już zacznie działać w placówkach zdrowotnych, szpitalach, gabinetach to w stu procentach przyniesie oczekiwane rezultaty. Drugim celem pracy jest wyjaśnienie znaczenia marketingu jak i ukazanie jego zalet. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject system opieki zdrowotnej w Polsce pl
dc.subject Narodowy Fundusz Zdrowia pl
dc.subject zadania polskich szpitali pl
dc.subject marketing organizacji non-profit pl
dc.subject usługi zdrowotne pl
dc.subject badanie potrzeb i oczekiwań pacjentów pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.title Analiza funkcjonowania i wykorzystania marketingu w służbie zdrowia. Wybrane zagadnienia. pl
dc.title.alternative The analisis of marketing implemention and use in Polish Health System. Selected issues en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info