Profil klienta polskich uzdrowisk (kuracjusza, kuracjusza-turysty, turysty)

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Dulak Agnieszka
dc.date.accessioned 2014-02-25T11:03:49Z
dc.date.available 2014-02-25T11:03:49Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6323
dc.description.abstract W ostatnich latach na międzynarodowym rynku usług turystycznych uwidacznia się wzrost zainteresowania turystyką uzdrowiskową. Na rozwój uzdrowisk stawia obecnie coraz więcej państw. W Polsce turystyka uzdrowiskowa uważana jest za jeden z ważniejszych markowych produktów krajowych, przeznaczonych na rynek polski i zagraniczny. W związku z wejściem Polski w struktury Unii Europejskiej polskie uzdrowiska otrzymały szansę rozwoju np. w postaci dofinansowań, z drugiej jednak strony zmuszone są działać w warunkach stale nasilającej się konkurencji ze strony renomowanych kurortów europejskich. Pomimo poddania presji nowoczesnej konkurencji mają jednak szanse wygrać walkę o klienta, zarówno krajowego jak i zagranicznego. Posiadają przecież liczne atuty. Polskie uzdrowiska statutowe to często najpiękniejsze krajobrazowo regiony geograficzne kraju, oferujące możliwość spędzania wolnego czasu w górach, nad morzem i na pojezierzach. Coraz częściej bogatą ofertę leczniczą uzupełnia równie bogata oferta wypoczynkowa, rekreacyjna, sportowa a ostatnio także odnowy biologicznej. Kształtowanie i kreowanie produktu turystycznego uzdrowisk wymaga jednak określenia profili kuracjusza, kuracjusza-turysty oraz turysty, będących głównymi klientami na rynku turystyki uzdrowiskowej. Rynek odbiorców oferty polskich uzdrowisk nie jest jednorodny. Identyfikacja cech i preferencji klientów w celu jak najlepszego zaspokojenia ich potrzeb i oczekiwań stała się koniecznością. Wiedza na temat klientów jest jednym z najcenniejszych zasobów. W warunkach współczesnej gospodarki rynkowej trafne określenie a następnie utrzymanie swoich klientów stanowi warunek osiągnięcia sukcesu. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie profilu nabywców produktu turystycznego polskich uzdrowisk. Autorka w pracy stara się zwrócić uwagę na rolę, jaką pełni wiedza na temat klienta uzdrowisk, dla samorządów terytorialnych polskich miejscowości uzdrowiskowych oraz funkcjonujących na ich obszarze pojedynczych firm, których działalność bezpośrednio lub pośrednio związana jest z obsługą turysty i kuracjusza. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject polskie prawo uzdrowiskowe pl
dc.subject uzdrowiska pl
dc.subject lecznictwo uzdrowiskowe pl
dc.subject rehabilitacja pl
dc.subject profilaktyka zdrowotna pl
dc.subject ruch turystyczny pl
dc.subject profil klienta uzdrowisk pl
dc.title Profil klienta polskich uzdrowisk (kuracjusza, kuracjusza-turysty, turysty) pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info