Autoprezentacja - jak podnieść własną efektywność w procesach komunikacji w biznesie.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tylikowska, Anna
dc.contributor.author Pawłowska, Elżbieta
dc.date.accessioned 2013-09-11T08:55:31Z
dc.date.available 2013-09-11T08:55:31Z
dc.date.issued 2009-04-06 21:54:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/634
dc.description.abstract Celem pracy jest ukazanie autoprezentacji jako ważnego czynnika efektywności komunikacji w biznesie. Praca składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych i jednego badawczego. W pierwszym rozdziale zaprezentowane zostały zagadnienia związane z komunikacją interpersonalną. W podrozdziale dotyczącym komunikacji werbalnej opisane zostały zasady poprawnej komunikacji i podstawy umiejętnego słuchania. Przedstawiono również bariery komunikacyjne oraz sposoby walki z nimi. W drugim podrozdziale scharakteryzowane zostały zagadnienia związane z komunikacją niewerbalną. Omówiono tutaj sygnały niewerbalne wysyłane przez ciało ludzkie, które skuteczny menedżer powinien znać i właściwie interpretować. W rozdziale drugim scharakteryzowano zagadnienia związane z autoprezentacją jako narzędziem oddziaływania na innych. Znajdują się tu między innymi informacje dotyczące motywów podejmowania autoprezentacji, rodzajów autoprezentacji, samooceny, a także perswazji. Rozdział trzeci, mający charakter empiryczny, prezentuje problematykę i metodologię badań własnych oraz ich wyniki badań. Przeprowadzone badania wykazały, iż właściwa autoprezentacja wywiera bardzo duży wpływ na pracę menedżera i na jego kontakty interpersonalne. Wyniki badań potwierdzają, że odpowiednia autoprezentacja i właściwa komunikacja są skutecznymi narzędziami pracy menedżerów. pl
dc.description.abstract The aim of this bachelor’s diploma is to demonstrate autopresentation as an important factor of efficiency in business communic ation. The work is divided into three chapters: two theoretical and one research. In the first chapter issues connected with interpersonal communication are introduced. The subchapter describes the rules of c orrect communication and the basics of skilful listening. The barriers of communication an d the ways of improving them are also presented here. The second subchapter is devoted to nonverbal communication. Human’s body sends different nonverbal signals which should be recognised and interpreted properly by a good manager. The second chapter illustrates autopr esentation as a tool influencing other people. There is some information regarding ways of taking auto presentation, self-evaluation and persuasion. The third chapter, being an empirical one, shows issues and methodology of own research and its results. The research conducted by me has proved that proper auto presentation influences the work of a manager and h is interpersonal contacts. The results are the best examples that the correct auto present ation and proper communication are effective tools of managers’ work. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikacja werbalna pl
dc.subject komunikacja niewerbalna pl
dc.subject autoprezentacja pl
dc.title Autoprezentacja - jak podnieść własną efektywność w procesach komunikacji w biznesie. pl
dc.title.alternative Autopresentation - how to increase personal efficiency in processes of communication in business. pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-06T12:03:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info