Abstract:
Niniejsza praca ma na celu omówienie poszczególnych elementów public relations oraz skonsolidowanej polityki dystrybucyjnej w trwałym kreowaniu wizerunku firmy ubezpieczeniowej. W związku z powyższym za zasadne uznano przyjęcie następującego celu badawczego: identyfikacji i skutków jakie wynikają dla zakładu ubezpieczeń z faktu zastosowania narzędzi public relations oraz wykorzystania pośredników ubezpieczeniowych do dystrybucji jego produktów. Uznano, że rozwiązanie problemu badawczego wymaga udzielenia odpowiedzi na następujące pytania cząstkowe: 1. Na czym polega dystrybucja ubezpieczenia? Jaki jest produkt, który jest dystrybuowany? Jaki jest związek pomiędzy dystrybucją a innymi zadaniami zakładu ubezpieczeń? 2. Jakie funkcje pełni kanał dystrybucji wobec zakładu ubezpieczeń? 3. W jakim zakresie poszczególne kanały dystrybucji są wykorzystywane obecnie w dystrybucji ubezpieczeń i jak zakład ubezpieczeń ocenia skutki tego wykorzystywania? 4. W jaki sposób narzędzia public relations można zastosować w kanale dystrybucji?