Komunikowanie instytucjonalne pracowników administracyjnych Sądu Rejonowego w Muszynie z klientami

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Litwa, Dorota
dc.date.accessioned 2014-02-26T12:13:30Z
dc.date.available 2014-02-26T12:13:30Z
dc.date.issued 2011-07-12 01:35:02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6418
dc.description.abstract Niniejsza praca magisterska podejmuje ten wątek komunikacji instytucjonalnej, który dotyczy kontaktów interpersonalnych urzędników administracyjnych Sądu Rejonowego w Muszynie z interesantami. W pracy analizowano procedury komunikowania instytucjonalnego uwarunkowane pragmatyką prawną oraz zmianami wywołanymi wprowadzeniem do praktyki sądowej technologii informatycznych oraz jej częściowej digitalizacji. W części metodologicznej pracy poddano analizie nie tylko relacje interpersonalne zachodzące w procesie komunikacyjnym urzędników sądu i interesantów, ale również ich odniesienie się do zmian w komunikacji sądowej. Pochodną tego problemu było uzyskanie na podstawie opinii respondentów odpowiedzi na pytania: czy usprawnienie obsługi administracyjnej interesantów wpłynęło na jakość obsługi prawnej? Jak pracownicy oceniają własne kompetencje komunikacyjne? Które czynniki związane z komunikowaniem się instytucjonalnym dają satysfakcję z pracy? W badaniach zastosowano metodę ankietowania, a za narzędzie badawcze posłużyły dwa kwestionariusze ankietowe adresowane do urzędników i interesantów. Zarówno cele, jak również postawione hipotezy i zastosowane narzędzia badawcze pozwoliły na sformułowanie interesujących wniosków z badań. pl
dc.description.abstract This thesis takes up the topic of institutional communication, which relates to the interpersonal contact of administrative officials of the District Court in Muszyna with the public. The study analyzed the communication process conditional pragmatics of institutional and legal changes caused by the introduction of the judicial practice of information technology and its partial digitization. In the methodological study there were not only analyzed interpersonal relationships occurring in the communication process of the court officials and the clients but also their reference to changes in the judicial communication. The derivative of this problem was to obtain the opinion of the respondents answers to the questions: whether improving the administrative support of visitors has affected the quality of legal services? How employees assess their own communicative competence? Which factors associated with the institutional communicating give job satisfaction? In a study the surveying method was used, and as a research tool, two questionnaires surveys addressed to the officials and clients were used. Both the goals and hypotheses and research tools used allowed to formulate some interesting conclusions from the study. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikowanie instytucjonalne pl
dc.subject komunikacja interpersonalna pl
dc.subject komunikacja elektroniczna pl
dc.subject kultura organizacyjna pl
dc.subject kompetencje zawodowe pl
dc.subject satysfakcja pl
dc.subject institutional communication pl
dc.subject interpersonal communication pl
dc.subject electronic communication pl
dc.subject organizational culture pl
dc.subject professional competence pl
dc.subject satisfaction pl
dc.title Komunikowanie instytucjonalne pracowników administracyjnych Sądu Rejonowego w Muszynie z klientami pl
dc.title.alternative Institutional Communication between the administrative staff of the District Court in Muszyna and their clients pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-26T11:06:13Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info