Analiza działalności jednostki sektora finansów publicznych na przykładzie ZSOiZ w Gromniku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jaki, Andrzej
dc.contributor.author Lipczyńska, Urszula
dc.date.accessioned 2013-09-16T09:01:11Z
dc.date.available 2013-09-16T09:01:11Z
dc.date.issued 2009-04-22 12:35:11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/666
dc.description.abstract Niniejsza praca koncentruje się na ukazaniu zakresu i możliwości prowadzenia analizy działalności jednostki sektora finansów publicznych. Podstawowym celem pracy jest prezentacja zasad prowadzenia rachunkowości – w tym w szczególności sprawozdawczości – sektora publicznego w Polsce na przykładzie jednostki oświatowej oraz ukazanie wykorzystania narzędzi analizy ekonomicznej dla celów oceny działalności takiej jednostki. Funkcjonowanie tego typu jednostki oraz prowadzenie jej rachunkowości jest uwarunkowane poprzez liczne regulacje prawne obowiązujące we wskazanym zakresie. W toku pisania niniejszej pracy korzystano z literatury z zakresu finansów publicznych oraz rachunkowości. W części analityczno-badawczej skorzystano z danych empirycznych pochodzących z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Jana Pawła II w Gromniku. W pierwszym rozdziale ukazane są zasady funkcjonowania jednostek sektora finansów publicznych. W skład tej tematyki wchodzi w szczególności pojęcie klasyfikacji budżetowej oraz charakterystyka rachunkowości jednostek samorządu publicznego. Aby poprawnie zinterpretować działanie finansów publicznych w Polsce należy zapoznać się również z samodzielną gospodarką finansową, którą prezentuje drugi podrozdział. Podrozdział ten przedstawia konstrukcję treści budżetu wyznaczoną przez zespół zasad budżetowych. W kolejnym, drugim rozdziale zaprezentowano pojęcie analizy finansowej oraz jej specyfikę w odniesieniu do jednostek sektora finansów publicznych. Trzeci rozdział pracy charakteryzuje sprawozdawczość budżetową jednostek publicznych. Na początku zaprezentowano sprawozdanie finansowe jako jeden z elementów rachunkowości. Później ukazano różne rodzaje metod analizy tych sprawozdań. Na końcu skupiono się na zakresie przedmiotowym sprawozdań w jednostce budżetowej. Sprawozdania w jednostce publicznej ilustrują bowiem całokształt gospodarki finansowej odpowiedzialnej za wykonanie budżetu oraz stanowią istotny materiał porównawczy pozwalający na ocenę kształtowania się poziomu dochodów i wydatków budżetowych w różnych przedziałach czasowych. Czwarty rozdział pracy jest rozdziałem praktycznym. Prezentuje praktyczne zastosowanie analizy finansowej dla celów oceny działalności Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku. Po scharakteryzowaniu jednostki dokonano analizy sprawozdań sporządzanych przez ZSOiZ w Gromniku. Na koniec dokonano oceny kondycji finansowej analizowanej jednostki na podstawie analizy wskaźnikowej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject finanse publiczne pl
dc.subject sprawozdawczość finansowa pl
dc.subject analiza finansowa pl
dc.title Analiza działalności jednostki sektora finansów publicznych na przykładzie ZSOiZ w Gromniku pl
dc.title.alternative Activity analyze of the public finance sector's unit on an example of the ZSOiZ in Gromnik pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-12T08:03:43Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info