Analiza strategiczna przedsiębiorstwa na przykładzie firmy „Wiśniowski”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Rembiasz, Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-03-04T15:33:46Z
dc.date.available 2014-03-04T15:33:46Z
dc.date.issued 2011-06-15 08:21:39
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6708
dc.description.abstract Głównym celem pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej pozycji firmy Wiśniowski i sformułowanie zaleceń dla jej dalszego rozwoju. Realizacji celu głównego służą następujące cele szczegółowe: Przedstawienie znaczenia strategii, jej rodzajów i procedury opracowywania w organizacji, Charakterystyka rodzajów i metod określania strategii, Charakterystyka rodzajów i metod określania strategii konkurencji, Analiza otoczenia konkurencyjnego i makrootoczenia firmy Wiśniowski, Określenie strategii rozwoju dla firmy Wiśniowski. Sformułowano następujące pytania badawcze: Jakie są silne i słabe strony firmy Wiśniowski, Jakie szanse i zagrożenia występują w otoczeniu firmy Wiśniowski, Jaka jest pozycja firmy w otoczeniu konkurencyjnym, Jaką strategię rozwoju powinna przyjąć firma Wiśniowski. W rozdziale I wskazano na znaczenie analizy przypadku w zarządzaniu strategicznym, przedstawiono proces formułowania i oceny strategii. W rozdziale II zaprezentowano zestaw metod badania otoczenia zewnętrznego, analizy zasobów, oceny pozycji konkurencyjnej i strategicznej przedsiębiorstwa, wskazując na ich przydatność, ograniczenia we wnioskowaniu oraz niezbędne informacje źródłowe. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę Firmy Wiśniowski, jej strukturę organizacyjną, jak również szczegółowy opis produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo. W ostatnim rozdziale wykonano analizę strategiczną do określenia strategii rozwoju firmy Wiśniowski. Za pomocą charakterystyki firmy i analizy otoczenia konkurencyjnego i makrootoczenia zastosowano metody do wyznaczenia strategii. Na końcu rozdziału, za pomocą metody SWOT wyznaczono strategię rozwoju firmy. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczna oparta jest na studiach literaturowych podręczników, artykułów z czasopism oraz Internetu. W części empirycznej wykorzystano udostępnioną dokumentację firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.title Analiza strategiczna przedsiębiorstwa na przykładzie firmy „Wiśniowski” pl
dc.title.alternative Strategic analysis of the company on the example of Wisniowski Company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-04T13:43:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info