Produkt turystyczny przedsiębiorstwa turystycznego i jego konkurencyjność na przykładzie Biura Podróży Orbis Travel

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Reśko, Dariusz
dc.contributor.author Komperda, Ewa
dc.date.accessioned 2014-03-06T10:43:29Z
dc.date.available 2014-03-06T10:43:29Z
dc.date.issued 2011-06-17 22:33:39
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6735
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przedstawienie charakterystyki produktu biura podróży Orbis Travel z uwzględnieniem jego różnorodności, złożoności i dostępność do dużej ilości ofert turystycznych, które proponowało PBP Orbis Travel oraz analiza otoczenia konkurencyjnego pierwszego bura podróży działającego na terenie Polski. Równie ważne jest przedstawienie znajomości rynku turystycznego, wyników badań przeprowadzonych na terenie województwa małopolskiego, opinia pracowników biur podróży oraz ukazanie historii biura wraz z procesem upadłościowym. Część teoretyczna występująca w drugim rozdziale ma na celu wyjaśnić podstawowe pojęcia dotyczące produktu turystycznego, których celem jest wprowadzenie czytelnika w tematykę pracy oraz zrozumienie opisanych w kolejnych rozdziałach informacji turystycznych. Opracowanie pozwala ogólnie zapoznać się z działalnością biura Orbis Travel od początku jego istnienia poprzez funkcjonalność, wybrane elementy ekonomiczne oraz katalog ofert z sezonu lato 2010. Kolejny rozdział przedstawia teorię dotyczącą analizy otoczenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Następny rozdział to analiza dwóch ankiet przeprowadzonych wśród pracowników biur turystycznych oraz wśród ich potencjalnych odbiorców. Zebrane informacje bezpośrednio od turystów pozwoliły ustalić ich świadomość ocenianego tematu, organizacji czasu wolnego, wpływ na zakup oferty turystycznej, (czy wypracowana przez lata marka i renoma firmy ma znaczenie?) oraz źródła pozyskiwania informacji przez klientów przed dokonaniem wyboru oferty. Wiadomości uzyskane podczas ankiety pozwoliły mi stwierdzić, iż znajomość tematu wśród osób biorących udział w badaniach jest stosunkowo duża, większość byli to zagorzali turyści często korzystający z wyjazdów poza miejsce swego zamieszkania. Ostatni rozdział opisuje zakończenie działalności PBP Orbis Travel. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject produkt turystyczny pl
dc.subject biuro podróży pl
dc.subject turystyka pl
dc.subject zarządzanie turystyką pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.title Produkt turystyczny przedsiębiorstwa turystycznego i jego konkurencyjność na przykładzie Biura Podróży Orbis Travel pl
dc.title.alternative Tourist product of a tourist enterprise and its competitiveness on the example of Orbis Travel Agency pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-01T08:38:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info