Abstract:
W niniejszej pracy jako podstawowy cel przyjęto próbę oceny systemów szkoleniowych dla dyrektorów oddziałów w Allianz. Zostaną zaprezentowane wnioski z wdrażanych programów, a na ich bazie przedstawione założenia strategii szkoleniowej na lata 2007 – 2010.
W pierwszym rozdziale pracy omawiane są podstawowe zagadnienia, dotyczące takich obszarów jak kluczowe kwestie terminologiczne, strategie rozwoju pracowników występujące w organizacjach, terminologia pojęć dotycząca szkoleń, ich standaryzacji oraz pozycjonowanie szkoleń w procesie zarządzania zasobami ludzkimi.
Rozdział drugi, będący rozwinięciem podstawowych kwestii terminologicznych omawia charakterystykę strategii szkoleń pracowniczych a następnie zajmuje się teorią projektowania szkoleń. Omawiane są w kolejnośc, analiza potrzeb szkoleniowych, wyznaczanie celów i sporządzanie planów, wybór metod i technik szkoleniowych, implementacja programów szkoleniowych i ocena ich efektywności.
W Rozdziale trzecim omawiane są metodyczne zagadnienia pracy, cel i zakres pracy, charakterystykę i miejsce badań oraz zastosowane narzędzia analityczne.
Część praktyczna pracy omówiona została w rozdziale czwartym.