Psychologia przekazu reklamowego - wpływ reklamy na stan emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Kozak Małgorzata
dc.date.accessioned 2014-03-12T11:12:24Z
dc.date.available 2014-03-12T11:12:24Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6901
dc.description.abstract Zjawisko reklamy pojawiło się już u zarania pierwszych wymian towarowych, w epoce starożytnej akcie wymiany towarzyszyły komentarze kupców zachwalających swoje towary. Przekoloryzowane zapewnienia o walorach produktowych, miały być zachęceniem do zakupu, taka forma przetrwała do czasów obecnych, jednak teraz kupcy zostali wyręczeni przez ludzi marketingu, a i narzędzie przekazu zostało zastąpione przez wszechobecne media. Szczególną uwagę w pracy autorka poświęca reklamie telewizyjnej. Ten krótki film, przedstawia scenę z udziałem bohaterów, którzy starają się nas przekonać do produktów. Reklama telewizyjna działa w bardzo podchwytliwy sposób, wprawia nas niejako w stan zauroczenia. Prezentowana sytuacja obrazuje nam jakiś problem, który znika po zastosowaniu danego produktu, przynosząc natychmiastową ulgę. Stan zaufania zostaje podniesiony, gdy głównym bohaterem reklamy telewizyjnej jest znana i lubiana postać, z którą zwykły człowiek, chociaż przez proszek do prania chce się utożsamić. Dorosły odbiorca reklam jest jednak mniej podatny na manipulacje reklamy, niż dziecko, będące bardzo często widzem. Człowiek posiada ukształtowany charakter, zachowania i nawet poprzez sprytne zabiegi twórców reklam, nie daj się złapać. Inaczej jest z dziećmi, wkraczającymi w dorosły świat, z nie do końca ukształtowanym światopoglądem. Celem niniejszej pracy jest określenie wpływu reklamy telewizyjnej na stan emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Badanie zostanie przeprowadzone w grupie pięćdziesięciorga dzieci, w wieku od pięciu do dziewięciu lat, ma na celu doprowadzić do weryfikacji hipotez oraz odpowiedzi na postawione problemy badawcze. Analiza zachowań dziecięcych zostanie przeprowadzona za pomocą rozmowy kierowanej, w której dzieci swobodnie będą mogły wypowiedzieć swoje zdanie i opinie. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject reklama i psychologia pl
dc.subject działalność marketingowa pl
dc.subject taktyki pozyskiwania klientów pl
dc.subject produkt w świadomości odbiorcy pl
dc.subject emocje w przekazie reklamowym pl
dc.subject psychologiczny rozwój dziecka pl
dc.subject rozwój emocjonalny pl
dc.title Psychologia przekazu reklamowego - wpływ reklamy na stan emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym pl
dc.title.alternative Psychology of the advertising message - the impact of advertising on the emotional life of pre-school and primary school children en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info