Strategia zarządzania sprzedażą na rynku paliwowym w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Kozioł Iwona
dc.date.accessioned 2014-03-26T23:01:00Z
dc.date.available 2014-03-26T23:01:00Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7254
dc.description.abstract W pierwszych miesiącach 2006 roku sytuacja na polskim rynku paliw była stabilna, jednak w maju ceny oleju napędowego (ON) i benzyny zaczęły szybko rosnąć. Poza tym cena ON zrównała się ze zwykle wyższą ceną benzyny, niekiedy nawet ją przekraczając. Spotkało się to z niezadowoleniem prywatnych właścicieli aut z silnikami Diesla, a także firm posiadających w swoich parkach samochodowych pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Odmiennie zachowywały się z kolei ceny gazu płynnego LPG, które początkowo dość wysokie, ale stabilne zaczęły na przełomie lutego i marca spadać. Cena 1 litra gazu płynnego brutto jest przeciętnie niższa o 40% od ceny benzyny Euro 95 i o tyle samo od ceny oleju napędowego. Co prawda wzrost podatku za gaz, który objął także LPG, spowodował niewielki spadek opłacalności jazdy autem wyposażonym w taką instalację, jednak nadal jest ona tańsza od jazdy na tradycyjnym paliwie. W efekcie pod koniec 2005 roku aż ok. 1,7 mln samochodów w Polsce było przystosowanych do napędu gazem płynnym LPG, czyli ok. 13% wszystkich zarejestrowanych w naszym kraju aut. Analitycy rynku paliwowego są zdania, że należy oczekiwać dalszego wzrostu cen ropy na rynkach światowych. Powodem jest widoczny brak stabilizacji w regionie Bliskiego Wschodu i niepewna sytuacja geopolityczna w krajach członkowskich OPEC. Na wzrost cen ropy złoży się także rosnący z roku na rok popyt na ten surowiec. W takiej sytuacji można się liczyć z kolejnymi podwyżkami na polskich stacjach paliw. Niewykluczone także, że oprócz tradycyjnych paliw będą się na nich coraz częściej pojawiały bio - paliwa. Celem pracy jest ocena sprzedaży stosowanej na rynku paliw w Polsce. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie sprzedażą pl
dc.subject rynek paliwowy w Polsce pl
dc.subject Lotos Paliwa pl
dc.subject Orlen pl
dc.subject Carrefour pl
dc.subject strategie zarządzania sprzedażą na rynku paliwowym pl
dc.subject strategia dla przemysłu naftowego w Polsce pl
dc.subject program restrukturyzacji i prywatyzacji sektora naftowego pl
dc.subject programy lojalnościowe oraz karty flotowe pl
dc.title Strategia zarządzania sprzedażą na rynku paliwowym w Polsce pl
dc.title.alternative Management strategies of sale on the Polish oil market en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info