Doskonalenie zarządzania kompetencjami nauczycieli w szkole ponadgimnazjalnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Oleksy Grażyna
dc.date.accessioned 2014-03-30T20:35:14Z
dc.date.available 2014-03-30T20:35:14Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7317
dc.description.abstract Świat zmienia się w takim tempie, że coraz trudniej za nim nadążyć. Przemiany polityczne, prawne, ekonomiczne i technologiczne wywołują zmiany społeczne. Czego innego wymaga się dziś od młodych ludzi wkraczających na rynek pracy, a czego innego wymagać się będzie za dziesięć lat. Młodego człowieka oprócz domu rodzinnego kształtuje szkoła, a przede wszystkim pracujący w niej nauczyciele. To szkoła daje niezbędną wiedzę, ale również formuje światopogląd. Rola nauczycieli w tym procesie jest nie do przecenienia. Jaki powinien być idealny nauczyciel? Powinien posiadać wiedzę, powinien umieć ją przekazać, powinien zdobyć szacunek i sympatię uczniów a także pobudzić ich do samodzielnych poszukiwań wiedzy. Od nauczyciela wymaga się bardzo wiele, gdyż to on kształtuje umysły młodych ludzi, którzy decydować będą o przyszłości naszego kraju. Nauczyciel musi zatem ciągle rozwijać swoje kompetencje, tak zawodowe, jak i osobiste by móc realizować swoją funkcję zawodową i społeczną. Stąd w odniesieniu do tej grupy zawodowej tak ogromne znaczenie idei ustawicznego kształcenia. Oprócz jednak wysiłków indywidualnych, które w kierunku rozwoju kompetencji podejmować powinien nauczyciel ogromną wagę mają wysiłki organizacji, w której działa – szkoły. Koordynatorem tych działań powinien być dyrektor szkoły, jako przełożony nauczycieli i de facto zarządca placówki. Rolą dyrektora jest nie tylko administrowanie zasobami szkoły, ale też, a może przede wszystkim wdrażanie idei zarządzania kompetencjami nauczycieli. Celem niniejszej pracy było zbadanie czy w polskich szkołach ponadgimnazjalnych wdraża się zarządzanie kompetencjami nauczycieli i czy ma to wpływ na jakość pracy dydaktyczno-wychowawczej szkół. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject rozwój kadry menedżerskiej pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject kapitał ludzki pl
dc.subject zarządzanie kompetencjami zawodowymi nauczycieli pl
dc.subject permanentne kształcenie pl
dc.subject profil zawodowy współczesnego menedżera pl
dc.subject coaching pl
dc.title Doskonalenie zarządzania kompetencjami nauczycieli w szkole ponadgimnazjalnej pl
dc.title.alternative Enhancement of the teachers competences management in a upper secondary school en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info