Strategie internacjonalizacji na przykładzie Delphi Corporation

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wdowiak, Wojciech
dc.contributor.author Kubal Paweł
dc.date.accessioned 2014-03-31T20:20:34Z
dc.date.available 2014-03-31T20:20:34Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7341
dc.description.abstract Sukces przedsiębiorstwa działającego w realiach gospodarki rynkowej, niezależnie od pola działania, jest zdeterminowany przez wiele czynników. Obecnie tylko najsilniejsze przedsiębiorstwa mają szanse na przetrwanie i rozwój. Wynika to ze złożoności otoczenia, zarówno tego bliższego, jak i dalszego. Dlatego aby radzić sobie z coraz bardziej skomplikowaną rzeczywistością menedżerowie muszą mieć wizję i dostosowany do niej sposób kierowania. Nie mogą działać konwencjonalnie i utwierdzać istniejącego stanu rzeczy, ale muszą szukać nowych dróg rozwoju, aby zdobywać coraz silniejszą pozycję przedsiębiorstwa w otoczeniu i tym zapewnić mu istnienie oraz rozwój. Zgodnie z zasadą„20-80”, zaledwie 20% czynników decyduje o sukcesie przedsiębiorstwa, dlatego menedżerowie powinni przykładać do nich szczególną uwagę i nie marnować energii na zbędne działania. Te 20% czynników, to właśnie czynniki sukcesu, a głównym z nich jest dobrze opracowana strategia przedsiębiorstwa. W dobie coraz bardziej dynamicznego procesu globalizacji powszechnie stosowaną strategią jest strategia wejścia na rynki zagraniczne - internacjonalizacja. To właśnie ta ścieżka wzrostu przedsiębiorstwa może zapewnić mu najbardziej spektakularny rozwój. Celem ogólnym pracy jest przedstawienie strategii wejść na rynki zagraniczne oraz uwarunkowań ich stosowania. Celem szczegółowym natomiast, jest wskazanie wszystkich form internacjonalizacji rozumianych jako strategie wejścia na rynek zagraniczny dla firmy DELPHI Corporation. W tym kontekście należy przyjąć następującą hipotezę badawczą: w celu zminimalizowania ryzyka finansowego i co za tym idzie fiaska na rynku zagranicznym w pierwszej kolejności należy poszukiwać lokalnych parterów w biznesie, zawierać umowy typu joint venture, a dopiero później, na tej podstawie, stosować bardziej zaawansowane typy internacjonalizacji. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject metody analizy strategicznej pl
dc.subject formy internacjonalizacji pl
dc.subject firma DELPHI CORPORATION pl
dc.subject strategie wejścia na rynek globalny pl
dc.title Strategie internacjonalizacji na przykładzie Delphi Corporation pl
dc.title.alternative Strategies of internationalization following the example of Delphi Corporation en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info