Strategia przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Polakiewicz, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-09-24T09:59:17Z
dc.date.available 2013-09-24T09:59:17Z
dc.date.issued 2009-06-04 10:19:28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/756
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie strategii przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla Sp. z o.o. W części teoretycznej przedstawiona została istota i zakres strategii i zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwach oraz metody i zakres analiz strategicznych. W części empirycznej dokonano próby oceny wdrożenia strategii w firmie DDMW na podstawie strategicznej karty wyników, a następnie za pomocą analizy SWOT określono pozycję firmy na rynku. Na tej podstawie wskazane zostały propozycje przyszłych działań firmy i kierunków dalszego rozwoju. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiona została istota oraz zakres strategii i zarządzania strategicznego. Znajdują się w nim definicje strategii i podstawowe klasyfikacje, a także proces formułowania strategii i elementy procesu zarządzania strategicznego. W drugim rozdziale omówiono wybrane metody analizy strategicznej stosowane w procesie formułowania strategii z uwzględnieniem podziału na metody analizy otoczenia i potencjału przedsiębiorstwa, metody zintegrowane oraz służące ocenie poziomu wdrożenia strategii. Rozdział trzeci obejmuje metodykę badań empirycznych zastosowanych w pracy, ponadto zawiera charakterystykę firmy DDMW oraz przedstawia realizację dotychczasowej strategii firmy. W czwartym rozdziale przedstawiona została analiza strategiczna, w której dokonano oceny stopnia wdrożenia strategii w latach 1997-2008 za pomocą strategicznej karty wyników oraz określona została pozycja firmy na podstawie analizy SWOT. Podsumowaniem tego rozdziału jest przedstawienie propozycji kierunku dalszego rozwoju firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.title Strategia przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla pl
dc.title.alternative Business Strategy on the example of Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla Company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-09-16T13:30:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info