Franchising jako forma rozwoju na przykładzie P.P.H. CYMES

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Wąsowski, Dominik
dc.date.accessioned 2014-06-10T11:48:22Z
dc.date.available 2014-06-10T11:48:22Z
dc.date.issued 2004 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7783
dc.description.abstract Celem pracy jest zaprezentowanie projektu systemu franchisingowego, jako kierunku rozwoju Przedsiębiorstwa Produkcyjno Handlowego „Cymes” z siedzibą w Pruszczu Gdańskim. Poniższa praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zawarte są podstawowe informacje dotyczące franchisingu: geneza i rozwój, zarówno w Europie jaki i w Stanach Zjednoczonych, przedstawiona została klasyfikacja rodzajów franchisingu występujących w szeroko rozumianym obrocie gospodarczym. Szczegółowo przedstawiono sytuację polskiego franchisingu – bariery finansowe, edukację w zakresie franczyzy oraz analizę rynku franchisingu w Polsce. Drugi rozdział dotyczy teorii budowania sieci franchisingowej, począwszy od stworzenia kompletnej koncepcji przedsiębiorstwa, wyjaśnienia zasad posługiwania się znakiem towarowym i know-how, występowania opłat franchisingowych, usług świadczonych na rzecz potencjalnych biorców franchisingu. Zawarte zostały również informacje dotyczące umowy franchisingowej, oraz najczęściej stosowane formy prawne nowo powstających firm działających pod wspólnym znakiem towarowych w ramach sieci franchisingowej. Trzeci rozdział to analiza strategiczna badanego podmiotu, jakim jest P.P.H. „Cymes”. W tej części pracy zawarte są informacje o badanym podmiocie takie jak: profil działalności, lokalizacja, posiadane zasoby, wynik finansowy. W kolejnym podrozdziale umieszczone zostały dane dotyczące otoczenia rynkowego piekarni „Cymes” – informacje o konkurentach, dostawcach jak i klientach. W czwartym rozdziale zaprezentowałem kluczowe aspekty systemu franchisingowego, który zafunkcjonowałby w najbliższej przyszłości. Opisane zostały główne cele przedsięwzięcia, zasady używania znaku towarowego, know-how, jednolite działania promocyjne i reklamowe w ramach sieci franchisingowej P.P.H. „Cymes”. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject franchising pl
dc.subject leasing pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.title Franchising jako forma rozwoju na przykładzie P.P.H. CYMES pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info