Analiza strategiczna hipermarketów na przykładzie sieci Selgros w erze globalizacji rynków

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Klimek, Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-07-09T12:53:33Z
dc.date.available 2014-07-09T12:53:33Z
dc.date.issued 2008 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7872
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie i analiza strategiczna w handlu polskim w erze globalizacji na przykładzie sieci Selgros Cash& Carry oraz ukazanie szans i zagrożeń powstawania coraz to większej ilości sklepów wielkopowierzchniowych czyli super i hipermarketów. Praca składa się z pięciu rozdziałów .W pierwszym opisano zmiany na rynku Polskim w latach 90-tych i związane z tym zmiany upodobań konsumentów . Rozdział ten w szeroki sposób opisuje hipermarkety - ich zasady działania, strategie zdobywania rynku. Rozdział drugi przybliża pojęcie i strukturę globalizacji, jakie znaczenie ma globalizacja dla współczesnego człowieka oraz jakie pozytywne czynniki niesie ze sobą. W kolejnym rozdziale opisano metodykę stosowaną do przeprowadzenia analizy strategicznej przedsiębiorstwa handlowego jakim jest sieć Selgros. Czwarty rozdział to charakterystyka i analiza strategiczna hipermarketu Selgros. W rozdziale tym wykonana została analiza makroekonomiczna, analiza otoczenia sektorowego, analiza potencjału firmy a na zakończenie została wykonana ocena pozycji strategicznej sieci Selgros z wykorzystaniem analizy SWOT. Dzięki tej analizie starano się wyodrębnić mocne i słabe strony, a także szanse i zagrożenia dla jego działalności oraz możliwe kierunki rozwoju. Piąty rozdział zawiera i informacje na temat szans i zagrożeń dla polskiego handlu wynikających z globalizacji, zacierania się granic nie tylko państwowych ale również ekonomicznych. Zakończenie rozdziału przedstawia propozycję restrukturyzacji handlu w Polsce. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject handel pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject przedsiębiorstwo handlowe pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject sieci handlowe pl
dc.title Analiza strategiczna hipermarketów na przykładzie sieci Selgros w erze globalizacji rynków pl
dc.title.alternative The strategical analysis of hipermarkets on the example of web Selgros in the age of globalization of the markets pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info