Abstract:
Przekaz reklamowy, który ma zostać przekazany odbiorcy, powinien być nakłaniający i sugestywny, ponieważ to on właśnie ukierunkowuje sposób myślenia odbiorcy o reklamowanym produkcie. Interesująca wydaje się analiza przekazów reklamowych na przykładzie polskiego rynku telefonii komórkowej, gdyż rynek ten ciągle się rozwija, a reklama na tym rynku jest bardzo intensywna. Celem pracy było zdiagnozowanie wybranych przekazów reklamowych operatorów sieci komórkowych na polskim rynku oraz ocena efektów komunikacyjnych wybranych przekazów reklamowych. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz empirycznej. W teoretycznej części dokonano przeglądu zagadnień związanych z reklamą jako narzędziem komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. Dokonano również charakterystyki przekazu reklamowego oraz opisano model rynku telefonii komórkowej. W części empirycznej zanalizowano wybrane przekazy reklamowe operatorów sieci komórkowych oraz zbadano ich efekty komunikacyjne. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu z zakresu zarządzania i marketingu, w szczególności reklamy i promocji. Część empiryczna pracy oparta została o analizę wtórnych źródeł informacji – wybranych reklam w badanych źródłach przekazu: Gazecie Wyborczej, Polityce, miesięczniku Film oraz w telewizji TVN.