Wpływ reklamy telewizyjnej na zakup produktów młodzieży gimnazjalnej (w świetle wyników badania)

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rawski, Marek
dc.contributor.author Pilarska, Karolina
dc.date.accessioned 2013-10-06T13:02:40Z
dc.date.available 2013-10-06T13:02:40Z
dc.date.issued 2009-07-02 19:26:07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/827
dc.description.abstract Praca stanowi próbę zestawienia istotnych faktów dotyczących tego wszechobecnego zjawiska, jakim jest reklama telewizyjna. Natomiast celem badań własnych jest ocena poziomu oddziaływania reklamy telewizyjnej na jej odbiorcę, a dokładnie, znalezienie odpowiedzi na pytanie: czy reklama telewizyjna wpływa na decyzje zakupu u młodzieży. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono rozważania teoretyczne nad ogólną problematyką reklamy: jej miejsce jako elementu marketingu – mix oraz jej dokładna analiza. Analizę tę tworzy wiedza z zakresu genezy reklamy, jej podstawowych celów i funkcji, a także zostają wymienione i opisane rodzaje reklam. Podrozdział o reklamie telewizyjnej opisuje jej miejsce w dzisiejszym świecie, jej główne formy i rodzaje. Opisuje z czego składa się przeciętny spot reklamowy, oraz etapy powstawania reklamy telewizyjnej. Rozdział kończy pokrótce opisane prawne uregulowania reklam. Dalsza część pracy porusza zależność reklamy telewizyjnej i jej odbiorców. Zostaje tu zaprezentowana reklama telewizyjna jako proces komunikacji, co ma pomóc w zrozumieniu sposobu w jaki reklama „porozumiewa się” z telewidzem. Scharakteryzowano również rodzaje konsumentów, wraz z ich postawami wobec reklam, ukazano mechanizm działania reklamy i czynniki oddziaływania reklamy na odbiorcę. Ponadto w rozdziale zawarto opis reklamy w procesie decyzyjnym konsumenta. Ostatni, trzeci rozdział pracy to założenia metodologiczne podstaw badań własnych, czyli przedmiot i cel badań, problem główny badań wraz z hipotezami oraz określenie metod, technik i narzędzi badawczych. Znajduje się tutaj również opis przebiegu badań, oraz wreszcie analiza przeprowadzonych badań w śród 46 uczniów gimnazjum, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań postaw badanej młodzieży wobec reklam telewizyjnych, oraz opracowanie wniosków. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.title Wpływ reklamy telewizyjnej na zakup produktów młodzieży gimnazjalnej (w świetle wyników badania) pl
dc.title.alternative The influence of TV advertisement on the purchase of junior secondary students products (in the light of investigation results) pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-10-01T13:39:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info