Abstract:
Celem zasadniczym niniejszej pracy jest analiza wizerunku marki Snickers u konsumentów. Poruszono również zagadnienia związane zarządzaniem marką, jest to proces, którego głównym celem jest poprawa siły marki, świadomości, wizerunku oraz zwiększenie jej zdolności do generowania zysków w długim czasie. W rozdziale pierwszym przedstawiono pojęcie zarządzania marką oraz rolę jaką spełnia w dziedzinie marketingu. Omówione zostały kluczowe pojęcia: marketing, rola i funkcje marki, zarządzanie marką. Rozdział drugi poświęcony jest procesowi zarządzania marką. Opisuje ważne decyzje jakie musi podjąć zarząd firmy wprowadzając nową markę na rynek. Pokazane zostały etapy wprowadzania nowej marki na rynek. Opisane zostały także techniki wykorzystywane w wyznaczaniu siły marki oraz rola reklamy i promocji w budowaniu świadomości marki. Rozdział trzeci ukazuje charakterystykę sektora FMCG, opisuje sytuację na rynku słodkich przekąsek oraz najbliższe prognozy rozwoju, przedstawia również charakterystykę firm na nim działających na przykładzie Mars Polska. Rozdział czwarty prezentuje badania, których celem jest odpowiedź na pytanie „Jakie czynniki kształtują wizerunek marki u klienta w sektorze FMCG na przykładzie marki Snickers firmy Mars Polska?”.