Diagnoza pozycji strategicznej firmy NTT System

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Bednarski, Dawid
dc.date.accessioned 2015-01-13T13:43:30Z
dc.date.available 2015-01-13T13:43:30Z
dc.date.issued 2007 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8440
dc.description.abstract Celem pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej firmy, która funkcjonuje na polskim rynku, już od jakiegoś czasu. Jako przedmiot tych analiz wybrano firmę z branży komputerowej, tj. firmę NTT System. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze rozdziały teoretyczne zostały opracowane na podstawie dostępnej literatury z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu. Rozdział trzeci i czwarty, to rozdziały praktyczne napisane na podstawie danych, które udało się uzyskać z firmy, oraz informacji zamieszczonych w Internecie. Rozdział pierwszy poświęcono procesowi strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. Koniec tego rozdziału to opis analizy strategicznej w procesie zarządzania strategicznego w teorii. Rozdział drugi zawiera opis podstawowych metod analizy strategicznej z podziałem na cztery podstawowe grupy. Pierwsza dotyczy analizy otoczenia firmy, druga analizy otoczenia konkurencyjnego, kolejna dotyczy analizy firmy, natomiast ostatnia z nich jest metodą analizy zarówno otoczenia makroekonomicznego i konkurencyjnego, czyli metody zintegrowane. W rozdziale trzecim scharakteryzowano firmę NTT System. Opisano genezę powstania i rozwoju Spółki, scharakteryzowano produkty oferowane przez firmę. Ważnym elementem tego rozdziału jest misja spółki i jej cele. Ponadto przedstawiono firmy konkurencyjne dla przedmiotu badań i pokrótce je porównano. Ostatni z rozdziałów to analiza strategiczna. Początek rozdziału to analiza dotychczas stosowanej strategii. Element kolejny to analiza zarówno makrootoczenia firmy, jak i otoczenia konkurencyjnego. Metoda, którą wykorzystano do analizy strategicznej to analiza SWOT, należąca do grupy metod zintegrowanych. Ostatnia część rozdziału to wnioski z przeprowadzonej analizy oraz propozycje pewnych zmian, które w niedalekiej przyszłości miałyby wpływ na poprawę działalności firmy NTT System. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.title Diagnoza pozycji strategicznej firmy NTT System pl
dc.title.alternative Diagnosis of strategic position of the NTT System company pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info