Budowa strategii turystycznej Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Wieczorek, Agnieszka
dc.date.accessioned 2013-10-08T11:11:41Z
dc.date.available 2013-10-08T11:11:41Z
dc.date.issued 2009-07-10 00:26:50
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/867
dc.description.abstract Budowa strategii rozwoju polega na sprawdzeniu na jakim etapie rozwoju znajduje się jednostka samorządu terytorialnego i jakie będą dalsze kierunki jej ekspansji, gdzie badany obszar powinien się znaleźć w czasie wyznaczonym przez strategię oraz w jaki sposób osiągnąć wyznaczony stan. Dążenie społeczności lokalnej i samorządu gminy do stworzenia tego dokumentu w świetle wymagań współczesnych realiów życia staje się nie tylko możliwością, ale koniecznym warunkiem dalszego dynamicznego rozwoju gminy. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie procesu budowy strategii turystycznej dla miasta i gminy Piwniczna-Zdrój zaczynając od analizy strategicznej, poprzez wybór najlepszej opcji strategicznej, a kończąc na etapie wdrożenia i monitoringu realizacji założeń strategii. W pierwszym rozdziale pracy pt. Turystyka przedstawione zostały ogólne pojęcia związane z tą dziedziną. Zaprezentowano czynniki rozwoju turystyki, pełnione przez nią funkcje oraz jej rodzaje i formy. W dalszej części rozdziału opisano organizacje i stowarzyszenia turystyczne w Polsce. Drugi rozdział pt. Metodologia kształtowania strategii z perspektywy gminy przedstawia etapy kształtowania strategii w gminie oraz możliwe techniki i metody analizy strategicznej. Trzeci rozdział pt. Charakterystyka miasta i gminy Piwniczna-Zdrój prezentuje MiG Piwniczna-Zdrój na podstawie materiałów uzyskanych z UMiG, danych GUS, publikacji internetowych. W czwartym rozdziale pt. Analiza SWOT i wybór opcji strategicznej rozwoju turystyki w gminie dokonano analizy makrootoczenia przeprowadzając ją kolejno w otoczeniu polityczno-prawnym, ekonomicznym, socjokulturowym i technologicznym gminy. Następnie poddano jej bliższe otoczenie analizie, polegającej na określeniu potencjalnych i bezpośrednich konkurentów gminy pod względem ich potencjału turystycznego, zidentyfikowaniu klientów i siły przetargowej Piwnicznej-Zdrój. Potencjał strategiczny gminy określono na podstawie dokonanej oceny najistotniejszych czynników wewnętrznych organizacji oraz zbadaniu relacji między nimi. W dalszej części rozdziału przeprowadzono pełną analizę SWOT. Na jej podstawie został dokonany wybór opcji strategicznej rozwoju gminy. Piąty rozdział pt. Planowanie strategiczne przedstawia cele strategiczne i szczegółowe dotyczące rozwoju turystyki, która została wskazana w wyniku przeprowadzonej analizy strategicznej jako kierunek rozwoju gminy. Następnie cele podzielono na zadania i ułożono harmonogram sposobów ich realizacji. Na zakończenie przedstawiono proces wdrożenia i monitoringu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject turystyka pl
dc.subject gmina pl
dc.subject strategia rozwoju turystyki pl
dc.title Budowa strategii turystycznej Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój pl
dc.title.alternative Tourism Development Strategy for Piwniczna-Zdroj Town and Commune pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-07T09:13:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info