Analiza systemu szkoleń na przykładzie wybranego zakładu pracy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Sikora, Jagoda
dc.date.accessioned 2013-10-08T14:11:31Z
dc.date.available 2013-10-08T14:11:31Z
dc.date.issued 2009-07-13 09:48:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/873
dc.description.abstract Atutem człowieka jest potencjał jaki posiada. Istota ludzka zdobywa wiedzę przez całe życie i właśnie to jest fundamentem, na którym oparta jest orientacja szkolenia. Człowiek jest wyposażony we wrodzone predyspozycje do zdobywania nowych celów jak i autorozwój i właśnie dlatego zasługuje by w niego inwestować. Jednak aby absolutne i bezsprzeczne przychody znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości i praktyce wskazane jest by system szkoleń był wydajny i efektywny, jak również zgodny z działalnością i strategią organizacyjną samej instytucji. W związku z tym winien uwzględniać cele indywidualności jak również teamów i całości miejsca pracy. Instruktaż jest związany z permanentnym postępem zatrudnionych pracowników, jak i kształtowaniem potrzebnych kompetencji, jakie są niezbędne do wykonywania pracy. Pozytywne ustosunkowanie się do faktu, który mówi o tym, że człowiek jest jednostką, która posiada największe oddziaływanie na pracę jest powodem wzrostu zainteresowania tematem kursów, ćwiczeń, treningów i szkoleń. Sytuacja ta jest bardzo charakterystyczna dla instytucji, które są organem zarządczym w większych miastach i pomniejszych miejscowościach. To właśnie one kreują pożądany obraz organizacji idącej z duchem czasu. Można do nich zaliczyć między innymi przedstawione w tej pracy starostwo powiatowe w Nowym Sączu. Celem jest zaprezentowanie systemu szkoleń jako funkcji, która jest ważnym elementem efektywnie działającej organizacji. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów, z których każdy zawiera podrozdział: W części pierwszej główną ideą było zilustrowanie tematyki szkolenia pracowników wskazując na ich miejsce w zarządzaniu zasobami ludzkimi, a także prezentując ich rodzaje. Również w tym właśnie rozdziale znajdują się formy, metody i techniki, które są stosowane podczas samego procesu szkolenia pracowników. Rozdział drugi zawiera obraz elementów skutecznego systemu szkoleń w instytucji. Każdy z faktorów składa się na ciąg struktury systemu szkoleń i zawierają one identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, planowanie i budowę szkoleń, wdrożenie zaprojektowanych szkoleń oraz weryfikacje ich funkcjonalności. Na rozdział trzeci składa się charakterystyka Starostwa Nowosądeckiego, na bazie którego przedstawiony zostanie system szkoleń. W tym rozdziale znajdą się kompetencje oraz schemat organizacyjny, a także ogólne dane o instytucji i informacje o zakresie działalności. Rozdział czwarty natomiast tyczy się samego systemu szkoleń w Starostwie w Nowym Sączu. Zebrane są tu wiadomości dotyczące przeprowadzanych tam szkoleń przedstawione za pomocą udokumentowanych przykładów. Końcową adnotację zamyka bardzo ważna dla badanego systemu ocena szkolenia. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject szkolenia pl
dc.subject rozwój zawodowy pracownika pl
dc.title Analiza systemu szkoleń na przykładzie wybranego zakładu pracy pl
dc.title.alternative The analysis of the training system based on the chosen workplace pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-10-07T09:16:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info