Abstract:
Konsumenci oczekują zgodnie z przysługującym im prawem, że nabyte przez nich produkty są bezpieczne dla ich zdrowia i życia, a także dla środowiska. Czynnikiem decydującym jest poziom satysfakcji konsumentów. Niski poziom tej satysfakcji, a za tym zmniejszenie popytu oznacza marnotrawstwo zasobów firmy, a co za tym idzie nieefektywność procesu zarządzania przedsiębiorstwem. W sukurs konsumentom przewodzi ustawodawca, który decyduje o podstawowych prawach konsumenta, począwszy od bezpiecznego użytkowania produktów, odszkodowania za straty wyrządzone przez niebezpieczny produkt, do pełnej informacji o produkcie. Takie działania dają szansę na zniwelowanie różnic pomiędzy uczestnikami rynku i pozwalają objąć szczególną ochroną słabszą ich grupę czyli konsumentów. Celem pracy jest: - Zwrócenie uwagi na aspekty jakości i bezpieczeństwa produktów poprzez zarządzanie jakością z uwzględnieniem systemów normatywnych, - Zaprezentowanie systemu jakości w P.W. „Mineral Comlex” w świetle obowiązujących norm i przepisów prawnych. Przy pisaniu pracy wykorzystane zostały powszechnie dostępne materiały – książki, artykuły publikowane w czasopismach, opracowania i raporty, akty prawne, dane dostępne w Internecie dotyczące zakresu tematyki niniejszej pracy, publikacje własne analizowanego przedsiębiorstwa. W rozdziale pierwszym omówiono podstawowe zagadnienia z zakresu jakości ze szczególnym uwzględnieniem jakości usług. Rozdział drugi zawiera rozważania dotyczące totalnego zarządzania jakością (TQM) w świetle teorii głównych jej twórców. W rozdziale tym znaleźć możemy ogólne informacje dotyczące normy ISO. zarządzania bezpieczeństwem. Trzeci rozdział omawia systemy produktu. Przeanalizowane w nim zastały zasady Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP) i Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP), a także system HACCP. Rozdział czwarty zawiera charakterystykę przedsiębiorstwa Mineral Complex zajmującego się produkcją wody mineralnej. Dokonana została także ocena systemów jakości Mineral Complex we wszystkich jego aspektach.