Analiza systemów jakości w firmie "Mineral Complex"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Malczak, Jan
dc.contributor.author Pysz, Joanna
dc.date.accessioned 2013-10-08T14:32:30Z
dc.date.available 2013-10-08T14:32:30Z
dc.date.issued 2009-07-14 01:22:25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/875
dc.description.abstract Konsumenci oczekują zgodnie z przysługującym im prawem, że nabyte przez nich produkty są bezpieczne dla ich zdrowia i życia, a także dla środowiska. Czynnikiem decydującym jest poziom satysfakcji konsumentów. Niski poziom tej satysfakcji, a za tym zmniejszenie popytu oznacza marnotrawstwo zasobów firmy, a co za tym idzie nieefektywność procesu zarządzania przedsiębiorstwem. W sukurs konsumentom przewodzi ustawodawca, który decyduje o podstawowych prawach konsumenta, począwszy od bezpiecznego użytkowania produktów, odszkodowania za straty wyrządzone przez niebezpieczny produkt, do pełnej informacji o produkcie. Takie działania dają szansę na zniwelowanie różnic pomiędzy uczestnikami rynku i pozwalają objąć szczególną ochroną słabszą ich grupę czyli konsumentów. Celem pracy jest: - Zwrócenie uwagi na aspekty jakości i bezpieczeństwa produktów poprzez zarządzanie jakością z uwzględnieniem systemów normatywnych, - Zaprezentowanie systemu jakości w P.W. „Mineral Comlex” w świetle obowiązujących norm i przepisów prawnych. Przy pisaniu pracy wykorzystane zostały powszechnie dostępne materiały – książki, artykuły publikowane w czasopismach, opracowania i raporty, akty prawne, dane dostępne w Internecie dotyczące zakresu tematyki niniejszej pracy, publikacje własne analizowanego przedsiębiorstwa. W rozdziale pierwszym omówiono podstawowe zagadnienia z zakresu jakości ze szczególnym uwzględnieniem jakości usług. Rozdział drugi zawiera rozważania dotyczące totalnego zarządzania jakością (TQM) w świetle teorii głównych jej twórców. W rozdziale tym znaleźć możemy ogólne informacje dotyczące normy ISO. zarządzania bezpieczeństwem. Trzeci rozdział omawia systemy produktu. Przeanalizowane w nim zastały zasady Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP) i Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP), a także system HACCP. Rozdział czwarty zawiera charakterystykę przedsiębiorstwa Mineral Complex zajmującego się produkcją wody mineralnej. Dokonana została także ocena systemów jakości Mineral Complex we wszystkich jego aspektach. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject normy ISO pl
dc.subject jakość usług pl
dc.subject konsumencka ocena jakości pl
dc.title Analiza systemów jakości w firmie "Mineral Complex" pl
dc.title.alternative Analysis of the quality system in Mineral Complex company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-07T09:17:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info