Wzrost wpływu liderów partii politycznych na ostateczny wynik wyborów parlamentarnych w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kozarzewski, Piotr
dc.contributor.author Dygoń, Piotr
dc.date.accessioned 2016-02-10T12:00:00Z
dc.date.available 2016-02-10T12:00:00Z
dc.date.issued 2015-07-28 11:55:44
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8927
dc.description.abstract Celem badań było ukazanie znaczenia liderów partii politycznych w wyborach parlamentarnych. Sformułowane problemy i hipotezy badawcze zostały zweryfikowane (rozwiązane), za pomocą badań metodą sondażową (ankietową); metody pomocnicze to: analiza i synteza, metody porównawcze oraz rozmowa i wywiad. Do badań przystąpiło 80-ciu respondentów, którzy stanowili szeroki przekrój populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania. W rezultacie badań uzyskano ważne informacje, które dały aktualny obraz polskiej sceny politycznej dotyczącej wyborów parlamentarnych, a szczególnie w zakresie roli liderów ugrupowań politycznych. Ponadto wskazano, iż amerykanizacja, mediatyzacja i profesjonalizacja wyborów posiadają duży wpływ na ogólny wynik wyborczy. Ważną kwestią w dzisiejszych kampaniach wyborczych jest stosowanie marketingu politycznego, który posługuje się najnowocześniejszymi środkami teleinformatycznymi oraz szeroką wiedzą z zakresu politologii, psychologii, socjologii, a nawet kosmetologii. Liderzy partii politycznych stanowią współcześnie niejako „lokomotywę” wyborczą dla swoich ugrupowań, przy czym poważne znaczenie na ogólny wynik wyborczy mają inne czynniki: program, obietnice wyborcze, elektorat negatywny, błędy w strategii i taktyce. pl
dc.description.abstract The aim of the study was to show the importance of leaders of political parties in parliamentary elections. The formulated research problems and hypotheses have been verified through a probing method (questionnaire); auxiliary methods has also been used: analysis and synthesis, comparative analysis, as well as conversation and interview. The study has covered 80 respondents, who were a broad cross-section of the population in terms of gender, age, education and place of residence. As a result of the research, important information have been gathered which created the current image of Polish political scene concerning parliamentary elections, especially on the role of leaders of political parties. They state that the processes of Americanization of elections, their mediatization and professionalization have a large impact on the overall election result. An important issue in today's election campaigns is the use of political marketing which applies the newest telecommunication techniques and a broad knowledge of political science, psychology, sociology, and even cosmetology. Nowadays, leaders of political parties are a kind of "locomotive" for their voters, with considerable importance for the election outcome of other factors as well: the pro-gram, election promises, negative electorate and errors in strategy and tactics. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject partia polityczna pl
dc.subject lider partii politycznej pl
dc.subject marketing polityczny pl
dc.subject amerykanizacja wyborów pl
dc.subject political party pl
dc.subject political party leader pl
dc.subject political marketing pl
dc.subject Americanization of elections pl
dc.subject mediatyzacja wyborów pl
dc.subject mediatization of elections pl
dc.title Wzrost wpływu liderów partii politycznych na ostateczny wynik wyborów parlamentarnych w Polsce pl
dc.title.alternative The Growing Influence of Party Leaders on the Outcome of Parliamentary Elections in Poland pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-02-03T13:46:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info