Zarządzanie kompetencjami jako narzędzie doskonalenia zawodowego nauczycieli Gimnazjum im. Króla Kazimierza Wielkiego w Tymbarku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Ciżman, Urszula
dc.date.accessioned 2013-10-09T14:07:41Z
dc.date.available 2013-10-09T14:07:41Z
dc.date.issued 2009-07-28 22:10:22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/900
dc.description.abstract Wraz ze zmieniającym się światem i nasileniem się procesów globalizacyjnych, postępem technologicznym i rozwojem komunikacji społecznej zaczęło się również zmieniać kształcenie młodzieży. Szkoła musi być dostosowana strategicznie i programowo do wymogów nowoczesności. Obecnie każdy nauczyciel świadomy odpowiedzialności za jakość kształcenia młodzieży wie, że jest to warunek sine qua non jego poczucia sukcesu w zawodzie. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy jest poświęcony zarządzaniu zasobami ludzkimi w warunkach formującej się gospodarki opartej na wiedzy. Porusza takie aspekty jak kształcenie ustawiczne, które jest wymogiem współczesności, rolę pracowników rozumianych jako najważniejszy kapitał intelektualny w organizacji i rolę kultury organizacyjnej w formowaniu więzi interpersonalnych. Przedstawiono także cele, funkcje oraz modele zarządzania pracownikami. W rozdziale drugim omówiono nowe tendencje w kształceniu nauczycieli. Co pozwoliło pokazać szkołę jako organizację uczącą się, jeśli bazować na ustaleniach ważnej publikacji „Piąta dyscyplina” Petera Senge. Następnie przeanalizowano zintegrowany model zarządzania wiedzą i kompetencjami pracowników oraz omówiono współczesne strategie kształcenia nauczycieli i elementy składowe zarządzania wiedzą w szkole, by wreszcie ukazać jakie strategie, cele i funkcje zarządzania wiedzą określane są w zadaniach MEN. Rozdział trzeci zawiera analizę zarządzania kompetencjami nauczycieli w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Doskonalenie zawodowe jako wymóg pracy dydaktyczno-wychowawczej w kontekście uwarunkowań wymaganych na drodze do awansu zawodowego. Całość uzupełnia analiza cech tzw. miękkiego zarządzania kompetencjami nauczycieli oraz charakterystyka rodzajów, oraz zakresu i metod rozwijania kompetencji. W pewnym zakresie ukazana została także rola kompetencji twórczych w pracy nauczycieli i te zagadnienia wypełnią tę cześć trzeciego rozdziału pracy. Czwarty rozdział obejmuje metodologię badań własnych w Gimnazjum Samorządowym im. Króla Kazimierza Wielkiego w Tymbarku. Opisano misję i kierunki działalności szkoły, a następnie przedstawiono problem, cele i hipotezy badawcze oraz metody i narzędzia badawcze. Badania dotyczyły doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz diagnozy tego, jak realizuje się kwestię zarządzania wiedzą w Gimnazjum KKW w Tymbarku. Całość części badawczej kończą ustalenia dotyczące wyników i wniosków z przeprowadzonych badań. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject zarządzanie kompetencjami pl
dc.subject kształcenie nauczycieli pl
dc.subject szkolnictwo ponadpodstawowe pl
dc.title Zarządzanie kompetencjami jako narzędzie doskonalenia zawodowego nauczycieli Gimnazjum im. Króla Kazimierza Wielkiego w Tymbarku pl
dc.title.alternative Competence management as a teachers` professional development tool based on Gimnazjum of Kazimierz Wielki in Tymbark pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-09T09:46:27Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info