Analiza porównawcza zachowań konsumentów na przykładzie dyskontów spożywczych Biedronka i delikatesów Alma

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Chuchrowska-Karaś, Estera
dc.date.accessioned 2016-10-27T12:41:42Z
dc.date.available 2016-10-27T12:41:42Z
dc.date.issued 2014-10-02 08:25:47
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9264
dc.description.abstract Praca ta jest analizą porównawczą zachowań konsumentów na przykładzie dyskontów spożywczych Biedronka i delikatesów Alma. Podstawowym narzędziem badawczym pracy był kwestionariusz – ankiety, składający się z czternastu pytań zamkniętych. Dotyczyły one przede wszystkim motywów kupowania danych produktów i wyboru sklepu, zachowania pracowników sklepu względem klientów, kupowania produktów marki własnej a także robienia listy zakupów. Badania przeprowadzono na przełomie marca i kwietnia bieżącego roku na sześćdziesięcioosobowej grupie osób dokonujących zakupów w sieci handlowej Biedronka i sześćdziesięcioosobowej grupie osób dokonujących zakupów w sieci handlowej Alma. Obie placówki znajdują się na ulicy Dąbrowskiego w Tarnowie. Badania wskazały na istnienie wielu podobieństw w zachowaniach klientów obu sklepów. Przede wszystkim zwracają oni uwagę na cenę i różne obniżki, które zazwyczaj wpływają na dokonanie niezaplanowanego zakupu. Największą różnicę w zachowaniu konsumentów zauważyć można w częstotliwości robienia zakupów oraz kupowaniu produktów marki własnej. Klienci dyskontu zazwyczaj robią zakupy raz w tygodniu, ale większość z nich kupuje artykuły marki własnej. Klienci delikatesów mają odmienne przyzwyczajenia. Reasumując to czy konsument wybierze dyskont czy delikatesy nie wpływa znacząco na jego zachowanie podczas dokonywania zakupów. pl
dc.description.abstract The aim of this project is to show the comparative analysis of consumer behaviour with regard to Biedronka and Alma food stores. The fundamental searching tool of this task was the questionnaire-survey, which consisted of 14 structured questions. These questions applied mainly to the reasons of purchasing some specific products and the selection of the appropriate store, the staff behavior toward customers, buying own product brands and making a shopping list, too. The two groups of sixty people were surveyed at the turn of March and April this year, one of them included customers of Biedronka chain stores and the other one - Alma chain stores. These both stores are located at Dąbrowskiego Street in Tarnów. The results of the survey indicated lots of similarities in customer behaviour of both stores. Above all, the customers pay attention to the prices and the different discounts, which usually influences the unplanned purchase. The main difference in consumer behaviour can be noticed in the frequency of doing shopping and buying own brand products. The customers of Biedronka usually do shopping once a week but the majority of them buy own brand products. The customers of Alma have miscellaneous habits. To sum up, the decision whether to choose a grocery discounter or a delicatessen shop will not influence customer behaviour significantly during doing shopping. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject ankieta pl
dc.subject porównanie pl
dc.subject konsument pl
dc.subject klient pl
dc.subject sklep pl
dc.subject dyskont pl
dc.subject delikatesy pl
dc.subject zachowanie pl
dc.subject survey pl
dc.subject comparison pl
dc.subject consumer pl
dc.subject customer pl
dc.subject store pl
dc.subject discounter pl
dc.subject delicatessen shop behaviour pl
dc.title Analiza porównawcza zachowań konsumentów na przykładzie dyskontów spożywczych Biedronka i delikatesów Alma pl
dc.title.alternative The comparative analysis of consumer behaviour with regard to Biedronka and Alma food stores pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-06-11T08:26:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info