Znaczenie materialnych i niematerialnych czynników w motywowaniu pracowników przedsiębiorstwa handlowego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Miś, Alicja
dc.contributor.author Gleń, Piotr
dc.date.accessioned 2017-01-12T12:11:03Z
dc.date.available 2017-01-12T12:11:03Z
dc.date.issued 2014-06-24 18:37:22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9479
dc.description.abstract Istnieje wiele materialnych i niematerialnych technik motywacji pracowników, które mają wpływ na wzrost ich efektywności, a co za tym idzie, efektywności całego przedsiębiorstwa. Można jednak stwierdzić, że zastosowanie instrumentów materialnych wpływa bardziej na wzrost motywacji pracowniczej niż stosowanie narzędzi niematerialnych. Badanie, które miało na celu potwierdzenie postawionej hipotezy badawczej zostało przeprowadzone w grudniu 2012 r., w 5 największych salonach sprzedaży firmy handlowej Mawa, które znajdują się w Dębicy, Krakowie, Tarnowie oraz Rzeszowie. W badaniu wzięło udział 36 pracowników, natomiast techniką użytą do badania była ankieta, a narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Główny wniosek wynikający z mojej pracy, przedstawiony na przykładzie pracowników przedsiębiorstwa Mawa, jest taki, że instrumenty materialne mają większy wpływ na motywację pracowników niż instrumenty niematerialne. Analizowana firma stosuje motywatory materialne i niematerialne ze znaczną przewagą tych pierwszych. Wśród elementów systemu motywacyjnego wyróżniamy: system premiowy, awans, możliwość rozwoju, możliwość zakupów w sklepach firmowych ze znacznym rabatem, spotkania integracyjne. pl
dc.description.abstract There are many material and non-material techniques of employee’s motivation that have an impact on the increase of their efficiency, and what is more, the efficiency of the whole enterprise. It can be said that the use of material’s instruments affect more the increase of the employee’s motivation than the use of the non-material tools. The research, which was designed to confirm the hypothesis, was conducted in December 2012 in five biggest MAWA trading companies in/which are located in Dębica, Krakow, Tarnów and Rzeszów. Thirty-six employees were asked to take part in the research/to respond to the questions. The technique that was used for the research was to do a survey and the questionnaire’s survey was the research tool. The research help me to draw some important conclusions. The main point is that the material instruments have greater impact on employee’s motivation than non-material instruments. The analyzed company uses both material and non-material motivators but, with the significant predominance of the former. Among the elements of the system of motivation we can distinguish: the bonus system, promotion, an opportunity to develop, the ability to buy in a manufacturer’s retail store with a significant discount and integration meetings. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywacja pl
dc.subject czynniki materialne pl
dc.subject czynniki niematerialne pl
dc.subject efektywność pl
dc.subject pracownik pl
dc.subject efektywność przedsiębiorstwa pl
dc.subject motivation pl
dc.subject material factors pl
dc.subject assets pl
dc.subject efficiency pl
dc.subject employee pl
dc.subject efficiency in enterprise pl
dc.title Znaczenie materialnych i niematerialnych czynników w motywowaniu pracowników przedsiębiorstwa handlowego pl
dc.title.alternative Material and immaterial factors in motivating employee of trade enterprise pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-11-29T13:29:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info