Motyw dziecka w reklamie na przykładzie analizy przekazów telewizyjnych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Sowa, Monika
dc.date.accessioned 2017-05-10T10:27:50Z
dc.date.available 2017-05-10T10:27:50Z
dc.date.issued 2011-01-24 22:06:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9834
dc.description.abstract Przedmiotem pracy jest wykorzystanie motywu dziecka w reklamie telewizyjnej. Dziecko oddziałuje na emocje i jest postacią, na którą szczególnie zwraca się uwagę, dlatego coraz częściej motyw dziecka wykorzystywany jest do reklamowania wszelkiego rodzaju produktów i usług. W pracy podjęto zatem próbę określenia sposobu postrzegania dziecka w przekazach telewizyjnych przez ich odbiorców. W tym celu przeprowadzono badania empiryczne za pomocą kwestionariusza ankiety, które odbyły się na celowo wybranej grupie osób, będących członkami chóru parafialnego. Próba liczyła 50 osób, a badanie odbyło się w domu parafialnym w miejscowości Marcinkowice. W świetle tych badań stwierdzono, że reklamy, w których główną postacią przekazu są dzieci wzbudzają wśród większości osób pozytywne emocje. Ponadto reklamy, w których wykorzystano motyw dziecka przyciągają większą uwagę odbiorców niż reklamy, w których dziecko nie bierze udziału. Z badań wynika również, że według respondentów dzieci nie powinny reklamować pewnych typów produktów i usług. Uzyskane wyniki dowiodły, że motyw dziecka wykorzystany w reklamie wpływa na emocje i zachowania odbiorców oraz przyciąga większą uwagę widzów niż inne postacie biorące udział w przekazach telewizyjnych. pl
dc.description.abstract The subject of this study is taking advantage of a child theme in television commercials. A child has a great influence on emotions of viewers and it especially attracts people’s attention. Therefore, presenting children in commercials of different products and services is becoming more and more popular. The aim of this research is describing how the viewers perceive a child theme from the television broadcast. To prove this, an empirical research by means of a questionnaire has been made. It was held among the group of local choir’s members chosen intentionally. The group consisted of fifty people and the research was held in the local Parish Community Centre in the village of Marcinkowice. According to the questionnaire results, it can be stated, that commercials, in which children play the main role, make positive emotions among the most of the recipients. Furthermore, commercials with children theme appear to be much more attractive and impressive to the viewers than commercials in which children do not take part. In accordance with the viewers’ opinions children should not advertise some kind of products or services. The results obtained from the survey have proved that a child theme used in commercials has a great influence on people’s emotions and behavior. It also attracts viewers’ attention more than other characters that appear in television broadcast. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject telewizja pl
dc.subject przekaz reklamowy pl
dc.subject dziecko pl
dc.subject badanie ankietowe pl
dc.subject commercial pl
dc.subject television pl
dc.subject broadcast pl
dc.subject child theme pl
dc.subject questionnaire pl
dc.title Motyw dziecka w reklamie na przykładzie analizy przekazów telewizyjnych pl
dc.title.alternative A child theme in commercials presented on the example of television broadcast analysis pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2017-01-09T10:22:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info