Managing Business Relationships

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Rogozińska, Izabela
dc.date.accessioned 2017-06-20T11:32:51Z
dc.date.available 2017-06-20T11:32:51Z
dc.date.issued 2011-07-04 19:28:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9927
dc.description.abstract This following research aims to evaluate the actual importance of the process of establishing business cooperation. It analyzes existing academic papers on the topic and will contrast them with case studies of the University of Rzeszów, the University of Information Technology and Management in Rzeszów and Rzeszów City Council. The basis for the research is Literature Review chapter which provides essential theoretical information about the process of establishing business relationships. The primary research gathered qualitative and quantitative data. The results of the research were analyzed by comparing them with the theories presented in the Literature Review chapter. The study concluded that the process of establishing relationships, as the one that includes consideration of relationships motives and their disadvantages, the decision to build a relationship, the process of partner selection and other key elements, is the crucial part of the complex process of business relationships management as well as it is a highly important part of all companies’ operations. The study finishes with a list of the research limitations and some suggestions how the future research could be improved. pl
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy dyplomowej jest ocena rzeczywistego znaczenia nawiązywania współpracy biznesowej. Aby osiągnąć ten cel, przeanalizowana zostanie ocena kooperacji między firmami w świetle istniejących teorii, a także na przykładzie wybranych trzech instytucji: Uniwersytetu Rzeszowskiego, Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie oraz Urzędu Miasta Rzeszowa. Rozdział teoretyczny wyjaśni pojęcia charakterystyczne dla obszaru budowania relacji biznesowych, omówi główne kroki nawiązywania współpracy, a także przedstawi teoretyczną ocenę kooperacji między firmami tworząc listę najważniejszych korzyści, barier i zagrożeń współpracy między organizacjami. Lista ta porównana zostanie z wynikami przeprowadzonego badania empirycznego, co będzie miało na celu uzyskanie informacji o tym, które z motywów i zagrożeń wskazanych przez teoretyków są istotne dla osób zajmujących się relacjami biznesowymi w praktyce. Badanie zakończy się wnioskami zbieżnymi z teorią przedstawioną w rozdziale Literature Review potwierdzając kluczowe znaczenie relacji biznesowych dla działalności przedsiębiorstw. Na zakończenie pracy przedstawione zostaną sugestie dotyczące dalszych badań nad procesem budowania relacji biznesowych. pl
dc.language.iso en pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject business cooperation pl
dc.subject business relationships pl
dc.subject synergy pl
dc.subject partner selection process pl
dc.subject partnership pl
dc.subject partnering pl
dc.subject współpraca biznesowa pl
dc.subject kooperacja pl
dc.subject proces doboru partnerów biznesowych pl
dc.subject synergia pl
dc.subject partnerstwo pl
dc.subject więzi partnerskie pl
dc.subject przedsiębiorstwa partnerskie pl
dc.title Managing Business Relationships pl
dc.title.alternative Zarządzanie relacjami biznesowymi pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-02-01T09:49:25Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info