Znaczenie misji w kształtowaniu korzystnej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie misji Grupy LOTOS

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Gajda, Robert
dc.date.accessioned 2017-06-21T14:02:46Z
dc.date.available 2017-06-21T14:02:46Z
dc.date.issued 2012-01-01 22:31:17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9948
dc.description.abstract Przyjętym celem badawczym w pracy jest analiza i ocena wykorzystania misji w strategii działania firmy Lotos S.A. w kontekście budowania korzystnej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Realizacja celu wiązała się z przyjętymi hipotezami badawczymi o następującej treści: Założono, że jasno sprecyzowana i konsekwentnie realizowana misja przedsiębiorstwa stanowi istotny element budowania trwałej, korzystnej pozycji firmy Lotos S.A. na wymagającym rynku paliw. Przyjęto również założenie, by misja mogła być źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku musi być odpowiednio komunikowana pracownikom organizacji i rzetelnie wdrażana w życie. Na podstawie przeprowadzonej analizy sformułowano wiele wniosków, najważniejsze z nich to: potwierdzono, że odpowiednio opracowana misja oddziałuje zarówno na otoczenie przedsiębiorstwa, nadając tożsamość strategiczną firmie, jak również na procesy i zasoby wewnętrzne przedsiębiorstwa. Zapewnia również trwały wzrost wartości dla akcjonariuszy. Zatrudnieni w Grupie Kapitałowej LOTOS, urzeczywistniają swój generalny cel strategiczny, którym jest konstrukcja wartości dla udziałowców. Przyjęta przez Spółkę strategia pozwoliła na realizację celów ekonomiczno-finansowych, które przyniosły wzrost rentowności, dochodu, wzrost obrotów, wkładu w rynku oraz podwyżkę wartości firmy przy bezpiecznym poziomie płynności finansowej. Dzięki realizowanej strategii Spółka osiągnęła również ważne cele prestiżowe, które przełożyły się na zwierzchnictwo w sektorze petrochemicznym pod względem formatu, progresywności technologii i lokaty osobistej członków. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject misja firmy pl
dc.subject pozycja konkurencyjna pl
dc.subject strategie przedsiębiorstw pl
dc.title Znaczenie misji w kształtowaniu korzystnej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie misji Grupy LOTOS pl
dc.title.alternative Meaning of mission in forming of advantageous competitive position of enterprise on example of mission of group LOTOS pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2017-02-06T11:52:53Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info