Wpływ programów motywacyjnego wynagradzania opartych o opcje na akcje na kreację wartości przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Ziaja, Edyta
dc.date.accessioned 2017-06-24T09:02:28Z
dc.date.available 2017-06-24T09:02:28Z
dc.date.issued 2010-12-09 10:41:26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9961
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu próbę ukazania motywacyjnych programów wynagradzania top menedżmentu w oparciu o opcję menedżerską jako czynnika determinującego kreację wartości przedsiębiorstwa w wybranych spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W pracy wykorzystano szeroką literaturę krajową i zagraniczną. Prezentowane dane pochodzą z roczników giełdowych, prospektów emisyjnych, raportów rocznych i bieżących, sprawozdań finansowych spółek notowanych na warszawskim parkiecie. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Trzy pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający do tematu. Kolejne rozdziały zostały poświęcone opcjom na akcje oraz bazującym na nich programach motywacyjnego wynagradzania w spółkach giełdowych. Rozdział pierwszy stanowi zasób literatury książkowej. Przedstawione zostały teoretyczne zagadnienia związane z pojęciem i czynnikami determinującymi wartość przedsiębiorstwa. Zaprezentowany został również proces kreacji wartości dla akcjonariuszy i dla przedsiębiorstwa. Rozdział drugi przedstawia teoretyczny zakres zagadnień związanych z problematyką wynagrodzeń w zakresie menedżmentu. Omówiony został aspekt funkcji motywacyjnej oraz miejsce systemu wynagrodzeń w strategii przedsiębiorstwa. W kolejnym rozdziale autorka przedstawia opcje menedżerskie jako instrument finansowy. Zwrócono uwagę na opodatkowanie i księgowe ujęcie opcji menedżerskiej, także w programach motywacyjnych. Ponadto rozdział zawiera informacje dotyczące charakterystyki, rodzajów i wyceny opcji menedżerskiej w odniesieniu do praktyk stosowanych na warszawskim parkiecie. Rozdział czwarty przedstawia istotę wynagradzania kluczowych pracowników w spółce opcjami na akcje. Zawiera analizę motywacyjnych programów wynagradzania opcjami i ich wpływie na wartość firmy przygotowaną na podstawie danych pochodzących z raportów rocznych, prospektów emisyjnych i pozostałych dokumentów Rad Nadzorczych polskich spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ostatni, piąty rozdział przedstawia wpływ kreatywnej księgowości na programy opcyjne. W rozdziale zaakcentowano też związek programów opcyjnych z wydarzeniami kryzysu z lat 2007 - 2008. Podsumowanie poruszanych problemów zostało zestawione w Zakończeniu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject wartość przedsiębiorstwa pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject wynagrodzenia pl
dc.subject opcja menedżerska pl
dc.subject motywacyjne programy wynagradzania pl
dc.subject spółka akcyjna pl
dc.subject Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie pl
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.title Wpływ programów motywacyjnego wynagradzania opartych o opcje na akcje na kreację wartości przedsiębiorstwa pl
dc.title.alternative Managerial options based renumeration systems - how they affect company's value creation pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-02-06T12:51:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info