Kształtowanie marki na rynku odzieżowym na przykładzie przedsiębiorstwa „Polsmrek”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Sobczyńska, Monika
dc.date.accessioned 2017-06-24T14:31:00Z
dc.date.available 2017-06-24T14:31:00Z
dc.date.issued 2010-12-18 14:28:46
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9979
dc.description.abstract Głównym celem pracy jest rozpoznanie szeregu narzędzi wspomagających kreowanie marki. Celem praktycznym jest wykreowanie strategii wprowadzenia na rynek nowej marki dla firmy „Polsmrek”. Koncepcja ta obejmuje: projekt nowego produktu i identyfikatorów marki, a następnie zbudowanie narzędzi pozwalających na wprowadzenie marki na rynek. Autorka pracy stara się udowodnić, iż kreowanie marki niesie za sobą szereg korzyści dla przedsiębiorstw, wpływa na ich rozpoznawalność i wspomaga kreowanie pozycji konkurencyjnej w otoczeniu. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze są teoretyczne, dwa pozostałe – empiryczne. Pierwszy rozdział przybliża czytelnikowi zagadnienie marki: jej definicję, cechy, funkcje i typologię. Wymienia korzyści, jakie niesie za sobą marka dla przedsiębiorców i konsumentów oraz wyznaczniki wpływające na jej siłę. Prezentuje także strategię budowania marki, a następnie definiuje narzędzia wspomagające właściwe nią zarządzanie. Rozdział drugi opisuje szczegółowo rynek odzieżowy i znaczenie marki dla tego sektora. Zawiera definicję tego rodzaju rynku w ujęciu modelowym. Przedstawia również charakterystykę rynku odzieżowego w Polsce – wymienia jego największe podmioty i przedmioty. W rozdziale trzecim analizie została poddana firma „Polsmrek”. Jest to przedsiębiorstwo odzieżowe zajmujące się produkcją eleganckich ubrań męskich. Rozdział przedstawia historię rozwoju firmy od momentu jej powstania do dnia dzisiejszego. Zawiera również opis środowiska zewnętrznego firmy: jej dostawców, odbiorców oraz największych konkurentów. Analizie poddane zostały także narzędzia marketingu mix, którymi posługuje się firma. Ostatni, czwarty rozdział zawiera plan strategii wprowadzenia na rynek marki „Kerdo” dla firmy „Polsmrek”. Przedstawia szczegółowy projekt nowego produktu – garnituru – będącego podłożem do kształtowania nowej marki. Opisuje propozycje identyfikatorów marki – nazwę, logo i kolorystykę oraz elementy jej identyfikacji wizualnej. W rozdziale tym wyszczególnione zostały również pozostałe narzędzia marketingu mix ułatwiające wprowadzenie na rynek nowej marki, jakimi są promocja, polityka cenowa i dystrybucja. Część teoretyczna pracy została napisana w oparciu o literaturę z zakresu zarządzania i marketingu, ekonomii oraz danych z roczników statystycznych. Część empiryczna powstała na podstawie materiałów wewnętrznych firmy „Polsmrek” jak również dyskusji z prezesami i księgową tej firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka pl
dc.subject rynek odzieżowy pl
dc.subject zarządzanie marką pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.title Kształtowanie marki na rynku odzieżowym na przykładzie przedsiębiorstwa „Polsmrek” pl
dc.title.alternative Creating a brand on the clothing market, based on the example of “Polsmrek” company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-02-01T10:13:22Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info