Przeglądaj wg Autor "Bandyk, Aneta"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Ocena działań promocyjnych przedsiębiorstw X i Y w świetle badań własnych(2012-09-21 14:34:28) Bandyk, Aneta; Rawski, MarekPraca ma na celu scharakteryzować i zbadać wpływ działań promocyjnych na efekty w przedsiębiorstwie X i Y. Wnioski z przeprowadzonych badań pozwolą na zrozumienie strategii działań promocyjnych firm X i Y, ich rezultaty. Dzięki temu zapoznamy się ze specyficzną strukturą sklepów medycznych oraz obowiązującymi w nich przepisami i zasadami refundacji. Konkluzje pomogą także ocenić pozycję tych firm na rynku medycznym wśród istniejącej konkurencji. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono zagadnienia związane z tematyką promocji. Scharakteryzowano w nim istotę, cel, adresatów promocji oraz jej poszczególne formy. Zaprezentowano teorię oceny efektywności i skuteczności poszczególnych działań związanych z promocją. W rozdziale drugim scharakteryzowano dwa wybrane sklepy medyczne X i Y. Opisano formy reklamy i przekazu promocyjnego stosowanego w firmie X i Y. Trzeci rozdział to rozdział badawczy. Celem poznawczym było uzyskanie wiedzy na temat wpływu działań promocyjnych na efekty w przedsiębiorstwie X i Y. Celem praktycznym określenie korzyści dokonanych zakupów z ulotek promocyjnych. Celem teoretycznym było potwierdzenie stosowanych już działań promocyjnych na wielkość sprzedaży. W badaniach przy wykorzystaniu kwestionariusza ankiety uczestniczyło 98 osób, klientów sklepu X i Y. W rozdziale czwartym opisano rezultat badań. Podsumowując wyniki przeprowadzonych badań można stwierdzić, że działania promocyjne prowadzone w firmie X i Y są skuteczne.Pozycja Ocena pozycji konkurencyjnej firmy na przykładzie sklepu medycznego(2014-08-28 22:57:27) Bandyk, Aneta; Hernas, AdamKażde przedsiębiorstwo, pragnąc odnieść sukces, zmuszone jest do podejmowania nieustannych wysiłków w celu osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej. Głównym celem podmiotu gospodarczego działającego na rynku jest osiąganie zysku. Jest to także podstawowy warunek prawidłowego rozwoju każdej firmy, umożliwiający zarazem rozszerzenie i ulepszenie jej dotychczasowej pozycji, zgodnie z maksymą – aby osiągnąć swój cel należy prowadzić rywalizację z innymi podmiotami gospodarczymi. Praca prezentuje podstawową problematykę związaną z odkrywaniem wiedzy na temat pozycji konkurencyjnej wybranej firmy medycznej. Celem pracy było jednak zgłębienie i zrozumienie zarówno strategii działań każdej firmy, prowadzonej w kierunku zdobywania pozycji konkurencyjnej, jak i rezultatów tych działań. Temu celowi posłużyły zastosowane w pracy metody badawcze – ankieta oraz wywiad. Pozycja konkurencyjna firmy medycznej została dodatkowo przeanalizowana w oparciu o metodę Kluczowych Czynników Sukcesu (KCS) oraz analizę SWOT. Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań pomogło następnie twierdzić, iż bardzo ważną rolę w każdej firmie odgrywa miła i kompetentna obsługa, znacznie wpływająca na zwiększenie poziomu sprzedaży oferowanych przez nią produktów. Można zatem wnioskować, że jednym z warunków powodzenia każdej firmy jest zapewnienie satysfakcji wszystkim klientom. Stąd takie czynniki, jak: szybkość działania i realizacji strategii oraz utrzymanie wysokiej jakości produktów oraz obsługi, a także stabilna sytuacja finansowa należy uznać za są decydujące w walce o pozycję konkurencyjną każdej firmy.