Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Baran, Magdalena"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Programy lojalnościowe jako narzędzie kształtowania relacji
    (2009-09-21 21:39:16) Baran, Magdalena; Rutkowski, Marek
    Celem pracy jest analiza wybranych programów lojalnościowych dostępnych na rynku polskim, a także rozpoznanie działań i narzędzi kształtujących lojalność klientów. Badaniom poddane zostały cztery programy lojalnościowe cieszące się zainteresowaniem ze strony klientów. W związku z tym, iż badania miały charakter czysto eksploracyjny (jakościowy) oraz poznawczy nie zostały postawione hipotezy. Do przeprowadzenia badań wykorzystane zostały zarówno pierwotne jak i wtórne źródła informacji. Ze względu na specyficzny charakter badania, z grupy źródeł pierwotnych zastosowane zostały badania jakościowe, a dokładniej indywidualne wywiady pogłębione z menedżerami firm analizowanych programów lojalnościowych oraz z ekspertami w zakresie tworzenia oraz obsługi programów lojalnościowych. Na potrzebę badań przygotowane zostały dwa odrębne scenariusze wywiadu przystosowane odpowiednio do informacji jakie mogły zostać zgromadzone zarówno podczas rozmów z menedżerami jak i z ekspertami. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. W rozdziale I zawarto rozważania na temat istoty lojalności, procesu kształtowania lojalności klienta oraz motywów jej kształtowania. Przedstawiono także informacje na temat podstaw badania lojalności. Przedmiotem rozdziału drugiego jest charakterystyka istoty i struktury programów lojalnościowych oraz instrumentów kształtowania lojalności klientów. Ponadto w rozdziale tym zawarta została analiza wybranych programów kształtujących lojalność klientów w Polsce. W rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badań bezpośrednich na temat programów lojalnościowych. Scharakteryzowano badane podmioty oferujące programy lojalnościowe oraz założenia badawcze i opis próby. Ważny fragment rozdziału stanowi analiza zachowań przedsiębiorców zaangażowanych w projektowanie omawianych programów. Ponadto w rozdziale tym zawarta została również analiza i ocena badanych programów lojalnościowych. Ostatni rozdział pracy dotyczy procesu projektowania i wdrażania efektywnych programów lojalnościowych. Pracę kończy podsumowanie zawierające wnioski z przeprowadzonych badań.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Wpływ podatku od towarów i usług na płynność finansową Spółki X
    (2010-04-09 22:24:44) Baran, Magdalena; Babuśka, Ewa
    Celem niniejszej pracy jest ukazanie wpływu podatku od towarów i usług na płynność finansową przedsiębiorstwa. Sformułowano dwie hipotezy badawcze: (1) dotycząca wpływu należności od budżetu z tytułu podatku od towarów i usług na kształtowanie się należności krótkoterminowych wybranej do badań Spółki X, (2) dotycząca wpływu zwrotu podatku VAT w terminie na politykę gospodarowania środkami pieniężnymi oraz terminowe regulowanie zobowiązań przez Spółkę X. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale I przedstawiono istotę i ogólne zasady funkcjonowania podatku od towarów i usług uwzględniając podstawowe obowiązki narzucane w tym względzie na przedsiębiorców. Zaprezentowano także istotne zagadnienia dotyczące konstrukcji podatków stosowanych w polskim systemie podatkowym. Rozdział II zawiera teoretyczne zagadnienia związane z płynnością finansową oraz pokazuje konstrukcję przepływów pieniężnych, niezbędnych do dokonania oceny płynności. Przedstawiając podstawowe pojęcia z zakresu płynności finansowej uwzględniono jej szczególne znaczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem poruszając m.in. kwestię utraty płynności finansowej. W rozdziale III scharakteryzowano Spółkę X, w której przeprowadzono badania oraz dokonano dokładnej analizy rozliczeń badanej spółki z budżetem państwa z tytułu obowiązków, jakie narzuca na podatnika ustawa o podatku od towarów i usług. Poddano analizie formy opodatkowania sprzedaży stosowane przez spółkę w okresie przyjętym do badań, tj. za lata 2006-2008. Na przykładzie scharakteryzowanej spółki w rozdziale IV przedstawiono analizę płynności finansowej oraz określono wpływ podatku VAT na płynność finansową. Dokonana w przedłożonej pracy dokładna analiza Spółki X pozwoliła pozytywnie zweryfikować założone w pracy hipotezy badawcze dotyczące wpływu należności od budżetu z tytułu podatku od towarów i usług na kształtowanie się należności krótkoterminowych oraz wpływu zwrotu podatku VAT w terminie na politykę gospodarowania środkami pieniężnymi i terminowe regulowanie zobowiązań przez Spółkę X. Przeprowadzona analiza pozwoliła też w pełni zrealizować założony cel pracy, jakim było wykazanie realnego wpływu podatku od towarów i usług na płynność finansową badanego przedsiębiorstwa.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi