Przeglądaj wg Autor "Baran, Paulina"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Agresja a radzenie sobie ze stresem u studentów(2013-06-23 17:28:27) Baran, Paulina; Uchnast, ZenonGłównym problemem badawczym niniejszej pracy jest określenie poziomu współzależności między agresją a sposobami radzenia sobie ze stresem. W związku z tym postawiłam pytanie badawcze: „Czy i na ile tendencja do zachowań agresywnych jest współzmienna ze sposobami radzenia sobie ze stresem?”. Odpowiedź została udzielona na podstawie wyników z przeprowadzonych badań empirycznych, których celem była weryfikacja następujących hipotez: (H1) Osoby o niższym poziomie agresji uzyskują wysoki poziom w proaktywnym radzeniu sobie ze stresem; (H2) Osoby z wysokim poziomem agresywności uzyskują wysoki poziom niedojrzałych sposobów radzenia sobie ze stresem; (H3) Osoby o wyższym poziomie agresji uzyskują wysokie wyniki w emocjonalnych i unikowych stylach radzenia sobie w sytuacjach stresowych. W badaniach wykorzystałam następujące narzędzia pomiaru psychologicznego: Kwestionariusz do badania agresji A. Bussa i M. Perry’ego, Wielowymiarowego Inwentarza do Pomiaru Radzenia Sobie ze Stresem (COPE) Ch. Carvera oraz Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS) N.S. Endler, J.D.A. Parker. Grupę badanych osób stanowiło 150 studentów (80 kobiet, 70 mężczyzn) w wieku od 20-30 lat. Przyjęte hipotezy badawcze zweryfikowane zostały pozytywnie: osoby o niższym poziomie agresji uzyskały wysokie wyniki w proaktywnym radzeniu sobie ze stresem, a osoby o wysokim poziomie agresywności uzyskały zarówno wysoki poziom w skalach niedojrzałych sposobów radzenia sobie ze stresem, jak również wyższe wyniki w skalach stylu emocjonalnego i unikowego.