Przeglądaj wg Autor "Bartkowiak, Ewa"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Lojalność młodych konsumentek wobec luksusowych marek perfum(2013-01-09 12:29:07) Bartkowiak, Ewa; Rutkowski, MarekCelem niniejszej pracy dyplomowej są rozważania na temat lojalności klientów, a także identyfikacja lojalności młodych konsumentek wobec luksusowych marek perfum. Dla realizacji celów pracy przeprowadzono studia literatury przedmiotu, analizę rynku perfum w Polsce oraz przeprowadzono badania bezpośrednie na grupie młodych kobiet. Analiza wyników przeprowadzonych badań zwróciła uwagę na bardzo istotny problem polegający na nierozróżnianiu przez część respondentów marek perfum luksusowych od tych, które do nich nie należą. Analiza rynku oraz przeprowadzonych badań marketingowych ukazuje, iż rynek perfum luksusowych w Polsce charakteryzuje tendencja rozwojowa. Mimo to rynek ten wciąż nie dorównuje rynkom zachodnich państw europejskich. Istnieje na nim bowiem znikoma liczba firmowych sklepów luksusowych, a głównymi dystrybutorami perfum luksusowych są perfumerie. Dodatkowo ceny perfum luksusowych są bardzo wysokie, co często stanowi niemożliwą do pokonania przez klientów przeszkodę w ich nabyciu. Ponadto spora część ankietowanych używająca perfum luksusowych rzadko nabywa inne produkty tej samej marki. Jednocześnie niezbyt często poleca daną markę znajomym, część osób o istnieniu konkretnych perfum dowiaduje się dopiero stojąc przed sklepową półką.