Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Bartkowski Krzysztof"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "BM Foka"
    (2007) Bartkowski Krzysztof; Bulzak, Andrzej
    Strategia organizacji jest swoistym kursem funkcjonowania każdej organizacji. Jej efektywność jest uzależniona od właściwej identyfikacji możliwości i szans organizacji oraz odpowiedniego wykorzystania jej zasobów. Budowa strategii, to zatem połączenie umiejętności i wiedzy, które oparte jest na relacji: organizacja – otoczenie. Wydawać się może, że istota wygrywającej strategii dla dowolnej organizacji sprowadza się do stwierdzenia, że trzeba być lepszym niż konkurenci albo działać inaczej niż oni i na innym obszarze rynku. Czasami strategia jest efektem nowatorskiej koncepcji właściciela firmy lub jej menedżera, którzy intuicyjnie wyczuwają i dostrzegają więcej niż sztaby analityków i specjalistów. Czasami strategia jest latami wypracowywana i mozolnie doskonalona przez setki, a nawet tysiące ludzi, którzy swój los związali z daną organizacją i dopiero po latach odkrywają, że to co udało im się zrea-lizować jest właśnie wygrywającą strategią rynkową. Poszukiwanie konsekwentnych i efektywnych strategii nie tylko mają sens, ale daje organizacji także ogromne szanse na szybki sukces i utrwalanie jej pozycji w przyszłości. Te firmy, które wybiją się ponad przeciętność teraz, będą się rozwijały w przyszłości; pozostałe będą staczały się powoli w dół, stając się najpierw przeciętnymi, potem słabymi, aż wreszcie zbędnymi na rynku. Formułowaniem i wdrażaniem strategii zajmuje się wyspecjalizowany forma zarządzania, tzw. zarządzanie strategiczne. W zarządzaniu tym, szczególnego znaczenia nabierają umiejętności i wiedza. Zarządzanie to wiąże się m.in. z umiejętnością planowania, prze-widywania trendów w otoczeniu, identyfikowania szans organizacji i elastycznego jej przekształcania w czasie. Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena strategii funkcjonowania firmy "Foka".

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi