Przeglądaj wg Autor "Bednarek, Beata"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Uwarunkowania powstania turystycznego klastra sportów zimowych w Beskidzie Sądeckim(2012-04-15 12:42:29) Bednarek, Beata; Gancarczyk, JacekCelem pracy jest przedstawienie problematyki klasteringu jako zjawisko umożliwiającego firmom z sektora turystyki, poszerzenie perspektyw na rynku. W szczególności analizie poddany został klaster występujący na rynku turystycznym w Polsce. Podstawowe pytanie jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do rynku turystycznego i klasteringu, a mianowicie, czy zjawisko to ma rację bytu na owym rynku. Badania przeprowadziłam na podstawie wnikliwych analiz wtórnych, przeprowadzonych wywiadów z właścicielami przedsiębiorstw turystycznych, wywiadów z ratownikami GOPR Krynica, na podstawie wewnętrznych ankiet przeprowadzanych wśród turystów ośrodków narciarskich. Całość rozważań osadzona została w ramach analizy SWOT/TOWS, której głównym zadaniem jest wskazanie strategii jaką powinno przyjąć dane przedsiębiorstwo. Analiza jednoznacznie wskazuje, iż współczesne przedsiębiorstwa na rynku turystycznym poradzą sobie we współdziałaniu w innowacyjnym zjawisku, jakim jest klastering, choć na dzień dzisiejszy nie jest to łatwe.Pozycja Wsparcie z funduszy UE na opracowanie strategii rozwoju firmy na przykładzie przedsiębiorstwa Violin sp. z o.o.(2013-08-28 20:19:08) Bednarek, Beata; Gancarczyk, JacekCelem pracy jest próba opracowania propozycji strategii dla spółki Violin w ramach projektu „Planowanie strategiczne w MSP”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Podstawowe pytanie jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do funduszy unijnych w środowisku MSP, czy mają one rację bytu w owym otoczeniu. Analizy przeprowadziłam na podstawie obszernych materiałów wewnętrznych, wywiadów z kadrą zarządzającą. Całość rozważań osadzona została w ramach analiz SWOT, Churchilla i Lewis jak również analizy SPACE, których głównym zadaniem jest wskazanie jaką strategię powinna przyjąć spółka. Analizy jednoznacznie pokazują nam, iż firmy które korzystają z pomocy unijnej, świetnie radzą sobie w działaniu na rynku.