Przeglądaj wg Autor "Bednarska - Oleksy, Joanna"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Motywowanie niematerialne jako kluczowy element zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie firmy NEWAG S.A. w Nowym Sączu(2019-11-12) Bednarska - Oleksy, Joanna; Choroszczak, JerzyWażnym czynnikiem jest motywowanie pracowników. Skupiłam się na motywacji pozamaterialnej jako ważnym elemencie zasobów ludzkich. Faktem jest, że niematerialne środki zachęty, motywowania nigdy nie zastąpią materialnych, jednak dobry menadżer powinien stawiać je na równej szali. Przeprowadziłam ankietę w firmie Newag S.A., która zawierała pytania dotyczące motywacji w ich przedsiębiorstwie. Dzięki niej chciałam udowodnić, że dobra atmosfera w miejscu pracy oraz stawianie na poprawne relację to klucz do osiągania przewagi konkurencyjnej w postaci identyfikacji pracownika z firmą. Pokażę i udowodnię, że karanie za złe wykonane obowiązki w miejscu pracy jest zjawiskiem negatywnym. Poczucie przynależności do firmy daje długoterminowy, pozytywny efekt i buduje prawidłowe relacje na linii pracownik - pracodawca. Nagradzanie zawsze popłaca, natomiast karanie przynosi negatywne skutki. Środki przymus, nakazy, zakazy źle wpływają na pracownika, który pod ich wpływem pracuje w nerwach. Dostając tylko wytyczne co do sposobu wykonania polecenia pracownicy przestają myśleć, wykonują polecenia, nie wykazując się przy tym własnej kreatywności i umiejętności. Dobrze jest kiedy grono kierownicze stara się wyjaśniać swoje postawy i zachowania, a także poddaje dyskusji różne sprawy, zagadnienia, problemy firmy. Stosowanie motywacji płacowej i pozapłacowej w równym stopniu jest kluczem do efektywnej motywacji pracowników.