Przeglądaj wg Autor "Berdychowska, Marta"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Szkolenie i doskonalenie pracowników jako jedna z głównych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi(2014-02-07 09:41:58) Berdychowska, Marta; Miś, AlicjaW pierwszym rozdziale jakim jest rozdział pt: „ SZKOLENIA W ORGANIZACJI” pokrótce opisane jest o szkoleniach jako funkcji zarządzania zasobami ludzkimi, znajdują się tam również definicje kluczowych pojęć, oraz opis jak wygląda struktura szkoleń w organizacji oraz jakie są korzyści płynące z doskonalenia zasobów ludzkich. Rozdział drugi „ IDENTYFIKACJA I ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH” przedstawia jak sam tytuł wskazuje, jak wygląda identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych w organizacji oraz potem określenie celu i zakresu szkoleń dla pracowników. W trzecim rozdziale „TECHNIKI I METODY SZKOLENIA PRACOWNIKÓW” zostało opisane kilka technik i metod tj: metody wykładu i prezentacji, szkolenia na stanowisku pracy, studia przypadków i symulacje, metody treningowe, szkolenia w małych grupach, coaching, rezerwa kadrowa oraz kursy na świeżym powietrzu. Rozdział czwarty „ZNACZENIE A OCENA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ” przedstawia ocenę efektywności programów szkoleniowych, ocenę po programie szkoleniowym, jak skutecznie kształcić i rozwijać personel w firmie, jak i również o błędach w procesie szkoleniowym. Ostatni rozdział numer to: „ PODNOSZENIE KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW W FIRMIE DAKO W NOWY SĄCZU ORAZ ANALIZA SKUTECZNOŚCI PROWADZONYCH SZKOLEŃ w w/w przedsiębiorstwie. Tutaj na podstawie przeprowadzonych przez ze mnie badań wśród pracowników metodą ankiety znajduje się problem, cel, zakres badań, opis metody i narzędzi badawczych, a na koniec analiza wyników na podstawie zgromadzonych materiałów.Pozycja Zewnętrzne i wewnętrzne ograniczenia i czynniki kształtujące system ZZL w organizacji biznesu i uczelni niepublicznej(2012-03-20 14:09:59) Berdychowska, Marta; Jabłecka-Prysłopska, JulitaObecnie najważniejszym zasobem każdej organizacji są jej pracownicy. Odpowiednie zarządzanie nimi przyczynia się do sukcesu całej firmy. Dlatego tak ważne są kwestie związane ze skutecznym motywowaniem personelu do osiągania określonych celów i efektywnej realizacji powierzonych zadań. Niniejsza praca prezentuje systemy motywacyjne w dwóch odrębnych instytucjach: sieci hipermarketów Real oraz w Wyższej Szkole Biznesu NLU w Nowym Sączu. Głównym założeniem jest stwierdzenie, że w organizacji biznesu i w uczelni wyższej pracownicy posiadają inne potrzeby, a zatem w stosunku do nich należy stosować różne czynniki motywujące. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwszy rozdział, o charakterze czysto teoretycznym, oscyluje wokół problemów definicyjnych pojęcia zarządzanie zasobami ludzkimi i motywowania. Rozdział drugi zawiera charakterystykę firmy Real (historię, strukturę itp.) oraz prezentację wyników przeprowadzonych badań ankietowych. Rozdział trzeci przedstawia WSB-NLU oraz system motywacyjny uczelni w ocenie pracowników akademickich. W ostatnim rozdziale porównano ze sobą system motywacyjny w organizacji biznesu i uczelni wyższej.