Przeglądaj wg Autor "Bielak, Kazimierz"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Internet jako narzędzie w komunikacji firmy na przykładzie Fakro Spółka z o.o.(2011-09-02 10:49:26) Bielak, Kazimierz; Czarnecki, PiotrCelem niniejszej pracy jest wzbogacenie dotychczasowej wiedzy na temat Internetu jako narzędzia w komunikacji firmy oraz zbadanie i ocena, w jakim stopniu duże, polskie przedsiębiorstwo jakim jest Firma Fakro Sp. z o.o., wykorzystuje możliwości globalnej sieci w komunikacji marketingowej. Badania prowadziłem na podstawie analizy materiałów fachowych tj. literatury i prasy branżowej publikowanej w formie tradycyjnej i wirtualnej. Analizie i ocenie poddałem informacje zawarte w witrynach internetowych Firmy Fakro oraz witryny firm konkurencyjnych. Ponadto wykorzystałem informacje uzyskane bezpośrednio od Firmy Fakro. Uzyskane wyniki potwierdziły postawioną przeze mnie hipotezę, z której wynika, że Firma Fakro nie wykorzystuje w maksymalnym stopniu możliwości Internetu w komunikacji marketingowej. Są jeszcze obszary wirtualnej przestrzeni komunikacji marketingowej, których firma nie zagospodarowała, lub zagospodarowała w sposób niewielki i niewystarczający.Pozycja Marketing mix w działalności rynkowej firmy Fakro(2008) Bielak, Kazimierz; Malczak, JanPrzedmiotem niniejszej pracy jest ukazanie w jakim stopniu przedsiębiorstwo wykorzystuje instrumenty marketingu-mix w swojej działalności rynkowej. Omawiając działalność firmy Fakro w zakresie wykorzystania poszczególnych elementów marketingu-mix zwrócono uwagę na podejście do klienta na rynku i w związku z tym określenie odpowiedniej polityki cenowej, dystrybucji czy promocji. W rozdziale pierwszym przytoczono wyjaśnienia podstawowych pojęć dotyczących marketingu. Opisano koncepcje działalności przedsiębiorstwa na rynku, dodając ponadto opis i analizę instrumentów marketingu-mix w świetle działalności przedsiębiorstwa. Drugi rozdział to charakterystyka firmy Fakro. Ujęta tu została historia firmy i jej pozycja na rynku. W rozdziale trzecim zostało scharakteryzowane i pokazane w jaki sposób firma wykorzystuje instrumenty marketing-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja, personel. Odzwierciedlono tutaj etap na jakim firma się znajduje dążąc do koncepcji marketingowej, która jest obecnie uznawana za najbardziej optymalną formę rynkowego działania. Opisane w tym rozdziale wykorzystanie marketingu pomoże wskazać rozwiązania pomocne do sformułowania planów marketingowych, a przede wszystkim celów i misji przedsiębiorstwa, co w dużej mierze jest głównym determinantem przewagi konkurencyjnej na rynku. Ponadto podjęto tu próbę wyznaczenia dalszej drogi, która pomogłaby efektywniej wykorzystywać poszczególne założenia marketingu-mix zgodnie z kluczową działalnością przedsiębiorstwa uznającego pozycję klienta-nabywcy i dążenia do zaspokojenia jego potrzeb.