Przeglądaj wg Autor "Bielat, Dawid"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Elastyczność działania jako czynnik sukcesu w mikroprzedsiębiorstwie - na przykładzie firmy PEREC(2012-09-17 14:22:56) Bielat, Dawid; Honkisz, MałgorzataCelem pracy jest wykazanie czy elastyczność działania może stać się czynnikiem sukcesu mikroprzedsiębiorstwa. Z kolei sformułowana hipoteza brzmi: „Czy elastyczne podejście do funkcjonowania, pozwali na utrzymanie się na rynku takich firm jak PEREC?”. Autor dokonał weryfikacji przyjętej hipotezy, ustalił czy rzeczywiście istnieje relacja między elastycznym działaniem mikroprzedsiębiorstwa a sukcesem na rynku. Autor w części wprowadzającej pracy wykorzystał dane Głównego Urzędu Statystycznego oraz raporty Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, dotyczące sektora mikroprzedsiębiorstw w Polsce oraz analizy branżowe na potrzeby charakterystyki rynku motoryzacyjnego. Przeprowadził również na przełomie marca i kwietnia 2012 roku wywiad z właścicielem firmy PEREC, na podstawie którego, a także udostępnionych materiałów wewnętrznych przedsiębiorstwa, powstała część empiryczna pracy. Firma PEREC stanowi doskonały przykład jak mikroprzedsiebiorstwo zatrudniające początkowo jednego pracownika, rozwinęło się w firmę składającą się ze sklepu z częściami zamiennymi oraz warsztatu naprawczego. Swoją elastyczność działania firma zawdzięcza nie tylko właścicielowi ale także pracownikom, ponieważ to oni każdego dnia nawiązują kontakty z klientami, podtrzymują przyjazne stosunki służbowe z partnerami handlowymi. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez odpowiedniego zarządzania oraz opracowywania planów rozwoju. Firma PEREC znakomicie wykorzystała okazję do rozpoczęcia sprzedaży części zamiennych na terenie powiatu tarnowskiego.Pozycja Szkolenie jako efektywna forma rozwoju pracowników w organizacji(2014-10-17 09:07:38) Bielat, Dawid; Stach, PrzemysławAutor niniejszej pracy postanowił zbadać efektywność jednej z form rozwoju pracowników a mianowicie szkolenia. Badanie miało na celu analizę subiektywnych odczuć samych pracowników. Autor postanowił przeanalizować opinie pracowników różnych organizacji Ich odpowiedzi stanowiły podstawę do sformułowania wniosków końcowych. Analiza danych prowadzi do następujących konkluzji: po pierwsze pracownicy chętnie biorą udział w organizowanych szkoleniach. Po drugie większość pracowników potrafi przypomnieć sobie zakres tematyki szkolenia, w którym ostatnio uczestniczyli. Świadczyć to może, o skuteczności przekazywania wiedzy podczas szkoleń. Pracownicy jednogłośnie uznali, że szkolenie należy do efektywnych form rozwoju pracowniczego. W gestii zwierzchników, leży udostępnienie swoim pracownikom możliwości kształtowania i rozwijania kompetencji, które mają wpływ na funkcjonowanie całej organizacji. Na podstawie bogatego zbioru informacji, zawartego w literaturze z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, opracowany został kwestionariusz. Następnie, Autor zajął się tematyką procesu szkoleniowego oraz czynników determinujących strategie szkoleniowe. Kolejną, poruszoną w niniejszej pracy, kwestią była metodologii badania własnego. Wszystkie te elementy pozwoliły na lepsze zrozumienie poruszonego zagadnienia i umożliwiły przeprowadzenie badania. Dzięki wynikom uzyskanym w trakcie badania, możliwe stało się potwierdzenie słuszności postawionej w pracy hipotezy, zgodnie z którą szkolenia stanowią efektywną formę rozwoju pracownika w organizacji.