Przeglądaj wg Autor "Biniecki, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Diagnoza pozycji strategicznej firmy Nails Secrets(2010-11-24 12:12:48) Biniecki, Piotr; Czarnecki, PiotrGłównym celem poniższej pracy jest diagnoza pozycji strategicznej firmy Nails Secrets i na jej podstawie, opracowanie założeń podstawowych działań strategicznych. Analiza strategiczna ma dostarczyć istotnych informacji na temat otoczenia firmy oraz jej sytuacji konkurencyjnej. Na początku pierwszego rozdziału zostały przedstawione zagadnienia dotyczące samej strategii. W drugim rozdziale zostały zawarte informacje na temat firmy Nails Secrets. Trzeci rozdział stanowi zbiór analiz wykonanych na potrzeby sformułowania strategii dla wybranego przedsiębiorstwa. W czwartym podrozdziale zostały zebrane wyniki analiz wykonanych w poprzednim rozdziale. Zostały one uzupełnione i posłużyły jako punkt wyjścia do zdiagnozowania pozycji strategicznej firmy. Główny cel pracy został osiągnięty. Analiza strategiczna wskazała istotne uwarunkowania zewnętrzne – dokładnie definiując zarówno sprzyjając, jak i wrogie. Ponadto określiła w jakich dziedzinach firma może skutecznie się rozwijać oraz skutecznie rywalizować. Wyniki tej analizy posłużyły do sformułowania strategii dla przedsiębiorstwa, która została przedstawiona w dalszej części. Ponadto zostały również zawarte rekomendacje dla zarządu, wskazują one kwestie, które zdaniem autora powinny zostać uwzględnione w podczas opracowywania funkcjonalnych programów działania.Pozycja W poszukiwaniu perspektyw rozwoju - analiza strategiczna Polskiego Koncernu Naftowego Orlen S.A.(2012-11-30 00:38:54) Ligas, Damian; Biniecki, Piotr; Janik, Michał; Woźniak, DariuszGłównym celem pracy była analiza obecnej sytuacji w firmie PKN Orlen oraz opracowanie dla niej rozwiązań przy pomocy różnych narzędzi analizy strategicznej w dwóch obszarach: - Pomysły na rozwój sieci. - Pozyskanie młodych klientów. Praca składa się z trzech głównych części – analizy głównych determinant rynku, analizy otoczenia oraz samej firmy, syntezy wniosków oraz rekomendacji. W pierwszej części pracy zostały przeanalizowane zjawiska oraz trendy wpływające na podaż, popyt oraz cenę ropy naftowej zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Dodatkowo zostały wykorzystane metody analizy statystycznej w celu określenia czasu reakcji rynku na podwyżki/obniżki paliwa w hurcie - zmiana ceny detalicznej – oraz wahania ropy Brent i kursu USD/PLN - zmiana ceny paliwa w hurcie. W ostatnich rozdziałach pierwszej części pracy zostały również opisane podatki paliwowe w Unii Europejskiej, struktura ceny paliwa w Polsce oraz rynek motoryzacyjny w Polsce - z uwzględnieniem wyłaniającego się segmentu samochodów elektrycznych. Druga część pracy zaczyna się od omówienia narzędzi wykorzystanych do analizy makro i mikro otoczenia Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN – PESTEL, 5 Sił Porter’a oraz Łańcucha wartości McKinsey. W każdej z analiz, poszczególne etapy są zakończone omówieniem wniosków płynących z omawianych obszarów. Trzecia część pracy stanowi syntezę wniosków z części drugiej, które zostały wykorzystane do analizy SWOT-TOWS. Na jej podstawie wskazaliśmy możliwe strategie rynkowe oraz rekomendacje w postaci działań, jakie mogą zostać podjęte w różnych horyzontach czasowych.